برخی در شرایط تحریم می‌خواهند اطلاعات اقتصادی را در اختیار دشمن قرار دهند

کدخبر: 2337986

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت:‌ برخی در شرایط تحریم می‌خواهند اطلاعات تعاملات اقتصادی و روابط مالی کشور را سخاوتمندانه در اختیار دشمن قرار دهند.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقتی کسی در خانه‌اش از لحاظ اقتصادی محاصره شده و اجازه ورود اقلام مورد نیاز به منزل او را نمی‌دهند؛ صاحبخانه از برخی مسیرهای شناسایی نشده و به صورت پوششی، اقلام مورد نیاز خانه را تامین می‌کند؛ کدام عقل تایید می‌کند که صاحبخانه توافقی را بپذیرد که تمام مبادی و مسیرها و راههای دور زدن محاصره را معرفی کند؟

وی افزود: پذیرش کنوانسیون پالرمو و CFT (کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم) آن هم در گروهی که رئیس آن از چریک‌های کت و شلواری اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران، یعنی وزارت خزانه داری آمریکاست و ۲ ناظر آن عربستان و اسرائیل است، به همان معناست.

گودرزی با اشاره به این که آمریکا ما را تحریم اقتصادی کرده و امروز می خواهند تا راههای دور زدن تحریم را نیز شناسایی کند، افزود: ادعای آنها در مبارزه با پولشویی و مقابله با تامین مالی تروریست دروغ است؛ همین چند وقت اخیر بود که رییس گروه ویژه اقدام مالی(FATF) با افزودن نام عربستان در لیست به اصطلاح سیاهشان مخالفت نمود، عربستانی که مهمترین و بزرگترین تامین کننده تروریست های عالم است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: در شهریور۹۷ مارشال بیلینگزلی رییس گروه ویژه اقدام مالی و دستیار وزارت خزانه داری آمریکا به صراحت اعلام نمود که ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است و آنها به تأمین مالی گروه‌هایی مانند حزب‌الله، حماس و رژیم سوریه که مردم خود را می‌کشند ادامه می‌دهند و همزمان برنامه موشکی خود و بی‌ثبات‌سازی منطقه را پیش می‌برند.

عضو هیات رییسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در همین رابطه یادآور شد: اکنون که تحریم‌های اقتصادی و فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، مطلوبشان را حاصل ننموده، واضح است که به دنبال رفع موانع تاثیرپذیری کامل ایران از تحریم ها هستند و شاهد آن اظهارات مقامات آمریکایی است.

وی اضافه کرد: به‌عنوان مثال خوان زاراته، معاون مدیریت مبارزه با تروریسم و جرایم مالی در وزارت خزانه‌داری آمریکا در دولت جرج بوش درباره جایگاه FATF در فشار بر ایران می‌گوید:«برای قرار دادن ایران در تنگنا و سخت‌تر کردن شرایط برای این کشور، به حضور کامل FATF نیاز است.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در ادامه بیان کرد: روشن است که آنها تنها به دنبال زمینه سازی برای فشارهای بیشتر به جمهوری اسلامی و موثر کردن تحریم‌ها و تحمیل برجام‌های موشکی و منطقه ای هستند. اما نکته عجیب این است برخی که در داخل، شفافیت با مردم را قبول ندارند، اما به نام شفافیت می خواهند تعاملات اقتصادی و روابط مالی و راههای دور زدن تحریم ها و شرکت های پوششی و مبادی و مسیرها و مقصد مبادلات اقتصادی و تجاری و فروش نفت و ورود ارز به کشور در شرایط تحریم را سخاوتمندانه در اختیار دشمن قرار دهند، که نتیجه ای جز خودتحریمی و زمینه سازی برای فشارهای بیشتر و تحقق خواست دشمن را به دنبال نخواهد داشت.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: