همزمان با اعتراضات ضدفساد

ادعای جنجالی سیاستمدار کرد؛ فساد ۶۰۰ میلیارد دلاری در عراق

کدخبر: 2339658

یکی از رهبران اتحادیه میهنی کردستان روز گذشته در ادعایی قابل تأمل اعلام کرد اعتراضات اخیر در مناطق شیعه‌نشین عراق، نه‌تنها تهدیدی برای اقلیم کردستان نخواهد بود؛ بلکه می‌تواند فرصت خوبی در اختیار اربیل قرار دهد!

نسیم آنلاین : یکی از رهبران اتحادیه میهنی کردستان روز گذشته در ادعایی قابل تأمل اعلام کرد اعتراضات اخیر در مناطق شیعه‌نشین عراق، نه‌تنها تهدیدی برای اقلیم کردستان نخواهد بود؛ بلکه می‌تواند فرصت خوبی در اختیار اربیل قرار دهد!

«ملا بختیار» از رهبران اتحادیه میهنی کردستان در نشستی در شهر سلیمانیه پیرامون علت اصلی اعتراض‌ها در مرکز و جنوب عراق گفت: «حجم فساد موجود در بغداد را دست کم نگیرید. تاکنون نزدیک به ۳۶۸ میلیارد دلار توسط احزاب سیاسی و طبقه حاکم بلعیده شده که عمده آن‌ها در بانک‌های بریتانیا نگهداری می‌شود. حتی برخی منابع این رقم را تا ۶۰۰ میلیارد دلار نیز گزارش کرده‌اند. این‌ها را در کنار فقر و تنگدستی توده‌های جامعه قرار دهید.»

این اظهارات جنجالی با واکنش قابل توجهی در سطح رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مواجه شد. منتقدین با یادآوری حجم بالای فساد در میان دو حزب پدرخوانده کردستان عراق تأکید کردند نقش مؤثر احزاب کرد در حمایت از بقای عبدالمهدی و مهم‌تر از آن عدم تغییر در قانون اساسی به این جهت است که در فساد فعلی نظام سیاسی، سهم گسترده‌ای را در انحصار خود دارند! برخی نیز با اشاره به قاچاق نفت شمال عراق و... فساد سیستماتیک در حکومت محلی اقلیم کردستان را شدیدتر از دولت مرکزی خواندند.

ارسال نظر: