حکمرانی لیبرالیستی راه به جایی نمی‌برد

کدخبر: 2339728

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز بر همه آشکار شده که حکمرانی‌ها بر اساس مکاتب انسانی مانند سوسیالیست و لیبرالیسم راه به جایی نمی‌برد.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در اولین همایش ملی حکمرانی اسلامی که صبح امروز(دوشنبه) در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، گفت: حکمرانی اسلامی موضوع بسیار مهم و اساسی و به عنوان گام اول است و امید داریم که بتوانیم با آموزش مناسب بتوانیم در این مسیر موفقیت بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به انواع حکمرانی‌ها در تاریخ جهان گفت: در تاریخ شاهد انواع حکمرانی ها بوده ایم و میان این حکمرانی‌ها تفاوت بسیاری وجود داشته اما نقطه مشترک آنها این است که این حکمرانی‌ها بر اساس اوامر الهی نبوده است. امروز بر همه آشکار شده که حکمرانی‌ها بر اساس مکاتب انسانی مانند سوسیالیست و لیبرالیسم راه به جایی نمی‌برد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایده جدید حکمرانی را معرفی کرد، ادانه داد: امام خمینی(ره) این ایده را مطرح کرد که بر اساس فرامین الهی می شود یک نوع حکومت الهی را تشکیل داد، انقلاب اسلامی با نفس طاغوت داخلی و نفس استکبار جهانی و سردادن شعار نه شرقی و نه غربی تلاش کرد کشور را بر اساس فرامین الهی اداره کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: استفاده از فرامین الهی و بهره برداری از آیات الهی دست مایه درستی است که اگر با صحت کامل صورت گیرد می‌تواند موجب رفاه و آسایش ملت شود. این چنین حکمرانی دو بار در صدر اسلام برقرار شد و بعد از آن افرادی به حکومت رسیدند که هیچ بهره ای از اسلام نبرده بودند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: