آمارسازی یک مدیر نفتی

کدخبر: 2340874

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در اظهاراتی عجیب گفته است با صرفه جویی در مصرف بنزین در هفته گذشته می‌توان پالایشگاهی با سه برابر ظرفیت پالایشگاه تهران ساخت!

نسیم آنلاین :‌ هنوز چند سالی از اظهارات وزیر نفت در مورد تک نرخی شدن بنزین و حذف کارت سوخت نگذشته بود که به ناگاه مدیران کشور در چرخشی عجیب، یاد تجربه گذشته افتاده و دوباره استفاده از کارت سوخت و مکانیزم سهمیه بندی را به کار گرفتند. مدیران نفتی که روزی معتقد بودند نباید با کارت سوخت و سهمیه بندی، مردم را برای مصرف بنزین آزار داد، این روزها با خوشحالی عجیبی آمار کاهش مصرف بنزین را مخابره می‌کنند.

کوتاهی مدیران وزارت نفت در پیش بینی دقیق مصرف سوخت و عدم برنامه ریزی برای اصلاح الگوی مصرف سبب شد تا مصرف بنزین در کشور ۳ رقمی شود. حال که با چرخشی عجیب مدیران نفتی دوباره به دو نرخی کردن بنزین روی آورده‌اند، شاهد موضع‌گیری عجیبی از سوی مدیران نفتی هستیم که در نوع خود قابل تامل است.

علیرضا آرمان‌مقدم، مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی دیروز در اظهاری نظری گفته است: که کاهش تقریبی روزانه ۲۰ میلیون لیتر مصرف بنزین در هفته گذشته معادل ساخت یک پالایشگاه نفت خام با ظرفیت ۷۵۰ هزار بشکه در روز است. وی ادامه داده که این مقدار کاهش مصرف، معادل ساخت پالایشگاه نفت خامی با ظرفیت ۷۵۰ هزار بشکه در روز (سه برابر پالایشگاه تهران) با سرمایه‌گذاری حدود ۱۴ میلیارد دلار است.

ارسال نظر: