رسانه چینی: ژاپن یک «قدرت اتمی پنهان» است

کدخبر: 2340984

یک رسانه چینی با بیان اینکه ژاپن در طول سالیان گذشته حجم بزرگی از مواد غنی‌شده هسته‌ای انباشت کرده است، نوشته است که این کشور از این ظرفیت برخودار است که ظرف مدت کوتاهی ۶۰۰۰ کلاهک اتمی تولید کند.

یک رسانه چینی با اشاره به توان بالای غنی‌سازی ژاپن، نوشته است که این کشور به واسطه حجم انبوه اورانیوم غنی‌شده، یک «قدرت اتمی پنهان» به شمار می‌آید.

به نوشته وبگاه «ام‌بی‌اس»، وبگاه چینی «سوهو» در گزارشی با موضوع تهدیدات اتمی در مجاورت چین، از ژاپن به عنوان کشوری یاد کرده است که به واسطه ظرفیت بالای غنی‌سازی «قدرتی اتمی» به شمار می‌آید که به صورت بالقوه توان تولید ۶ هراز بمب اتمی را دارد. این پایگاه نوشته است که چین به بهانه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای، حجم انبوهی اورانیوم غنی‌شده انباشت کرده است.

نویسنده سوهو با بیان اینکه ژاپن اهداف سیاسی بزرگی از جمله به چالش کشیدن کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد در سر دارد، هشدار داده است که در صورت لزوم، ژاپن می‌تواند به سرعت توان بالقوه خود را بالفعل کرده و رقبای خود را هدف قرار دهد.

هرچند بعد از جنگ دوم جهانی، ژاپن از گسترش توان نظامی خود و به خصوص ساخت تسلیحات اتمی منع شده، اما این کشور که یکی از ده قدرت رزمی جهان به شمار می‌آید، در زمینه فناوری هسته‌ای غیرنظامی هم یکی از کشورهای پیش رو است.

قانون اساسی ژاپن این کشور را از بسط نیروهای نظامی و حضور در مأموریت‌های خارجی منع کرده است، اما در سال‌های اخیر «آبه شینزو» نخست‌وزیر این کشور تلاش کرده تا قانونگذاران این کشور را به اصلاح این بند قانون اساسی ترغیب کند. این تلاش‌ها از حمایت آمریکا هم برخوردار است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: