مواجب بگیران آمریکا چه کسانی هستند؟

نگاهی به گزارش کنگره آمریکا درباره ایران؛ از تغییر رژیم و تحریم تا حمایت از گروهک منافقین

کدخبر: 2341020

تحریم های اقتصادی و تغییر رژیم با زیر فصل های توسعه دموکراسی و تلاش برای آزادی اینترنت بخش هایی از گزارش اخیر کنگره آمریکا علیه ایران است

نسیم آنلاین : مرکز پژوهش‌های کنگره آمریکا هفته گذشته و همزمان با اغتشاشات در سطح کشور گزارشی ۴۵ صفحه ای راجع ایران منتشر کرده است. این گزارش در مقدمه به خروج آمریکا از برجام توسط ترامپ و سیاست دولت ترامپ در مواجه با ایران می پردازد.

این گزارش به ساختار حکومت و دولت در ایران و همچنین به سیاست های دولت های مختلف آمریکا در دوران رئیس جمهورهای مختلف آمریکا در قبال ایران می پردازد تا سرانجام به راهبرد «فشار حداکثری» دولت ترامپ در مواجه با ایران می رسد.

تحریم های اقتصادی و تغییر رژیم با زیر فصل های توسعه دموکراسی و تلاش برای آزادی اینترنت بخش هایی از گزارش کنگره آمریکا است.

این گزارش در حوزه نظامی سیاست اوباما و ترامپ علیه ایران را مورد بررسی قرار می دهد که هر دو تمایلی برای جنگ با ایران نداشتند و حمله به ایران را منوط به حمله ی ایران به آمریکا یا متحدین آن یا اخلال در خطوط نفتی منطقه می دانند. در این گزارش همچنین به لغو تصمیم حمله به ایران در ژوئن و سپتامبر سال جاری اشاره می کند.

کنگره آمریکا در این گزارش به تشکیل نیروی نظامی متحد منطقه ای در همین ماه اخیر برای دفاع در مقابل حمله ی احتمالی ایران نیز اشاره می کند. گزارش به تشکیل نیروی نظامی متحد منطقه ای در همین ماه برای دفاع در مقابل حمله ی ایران اشاره دارد.

در ادامه گزارش به لیستی از اپوزیسیون ایران اشاره می کند که در آن نام هایی چون پسرشاه مخلوع، امیر فخرآور ، اکبر گنجی، حسین درخشان، روح الله زم، نسرین ستوده، نرگس محمدی، عبدالکریم سروش، فاطمه حقیقت جو، محسن کدیور و جعفرپناهی آورده می شود.

سپس اپوزیسیون قومی ایران را بر می شمرد و به گروه های سنی مسلح اعم از جندالشیطان، گروه های مسلح کرد، اپوزیسیون عرب اشاره می کند. و همچنین از گروهک منافقین نیز با ادبیات کاملا مثبتی نام می برد. گزارش کنگره آمریکا صراحتا مبالغی که دولت آمریکابه سازمان های در اصطلاح حقوق بشری ایرانی داده است را نیز لیست می کند.

ارسال نظر: