پیونگ‌یانگ: پیشنهاد مذاکره‌ آمریکا، احمقانه است

کدخبر: 2341183

معاون وزیر خارجه کره شمالی ضمن هشدار درباره تبعات مواضع واشنگتن در قبال پیونگ‌یانگ اعلام کرد، «مذاکره‌ای که آمریکا به دنبال فروختن آن است، چیزی جز ترفندی احمقانه و با اهداف انتخاباتی نیست».

با نزدیک شدن به پایان سال جاری میلادی (۲۰۱۹) و تداوم تنش‌ها در شبه جزیره کره، رسانه دولتی کره شمالی در بیانیه‌ای تند به مواضع آمریکا تاخته و مذاکره پیشنهادی واشنگتن را «ترفندی احمقانه» برای سودجویی انتخاباتی خوانده است.

بنا بر گزارش شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» به نقل از رسانه دولتی کره شمالی (کِی.سی.اِن.اِی)، «ری تائه سونگ» معاون وزیر خارجه کره شمالی و مسئول امور آمریکا در این وزارتخانه اعلام کرد، «اینکه ایالات متحده خواهان دریافت چه هدیه کریسمسی است، کاملا به خود این کشور بستگی دارد».

به گفته این مقام کره شمالی، «مذاکره‌ای که ایالات متحده در تلاش برای فروختن آن (به کره شمالی) است در اساس چیزی جز یک ترفند احمقانه برای محدود نگهداشتن کره شمالی به مذاکره و استفاده از آن برای سودجویی سیاسی و انتخابات در ایالات متحده نیست».

وی افزود: «هر وقت که ایالات متحده در یک گوشه گیر می‌افتد، شروع به لفاظی در خصوص مذاکره می‌کند، کره شمالی به اندازه کافی در خصوص مذاکره، لفاظی شنیده است در نتیجه دیگر هیچ کس به حرف‌های ایالات متحده گوش شنوایی نخواهد داد».

اظهارات تند این مقام کره شمالی و طعنه او درباره دادن «هدیه کریسمس» به آمریکا در شرایطی مطرح شده که طبق گزارش رسانه دولتی این کشور، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بر «آزمایش موفقیت‌‌‌آمیز» سامانه «چندین موشک‌اندازهای فوق بزرگ» این کشور نظارت و از آن ابراز رضایت کرده است.

پیشتر نشریه‌ «چوسان سیمبو» گزارش داده بود، پیونگ‌یانگ آماده است در صورت عدم حصول پیشرفت چشمگیر در دیپلماسی با آمریکا، در «مسیر جدیدی» قدم بردارد و تولید سامانه‌های تسلیحاتی جدید خود را تسریع بخشد، بنابراین آمریکا نباید فرصت حیاتی گفت‌وگو با کره شمالی را از دست بدهد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: