مجلس سنای آمریکا قصد تحریم نفت و گاز روسیه را دارد

کدخبر: 2341358

مجلس سنای آمریکا به بهانه دخالت ادعایی مسکو در انتخابات این کشور، قصد دارد تحریم‌های سخت‌تری را بر حوزه‌های نفتی و گازی این روسیه اعمال کند.

سخنگوی کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا بامداد امروز (پنجشنبه) از به رای گذاشتن طرحی برای اعمال تحریم‌های سخت‌تر علیه روسیه در هفته آینده خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از این سخنگو، کمیته روابط خارجی سنا که جمهوری‌خواهان قدرت را در آن به دست دارند، در تاریخ یازدهم دسامبر (بیستم آذر) اعمال تحریم‌های بیشتر بر روسیه را به بهانه دخالت در انتخابات آمریکا و مناقاشت با اوکراین بررسی می‌کنند.

این طرح ذیل قانون «دفاع از امنیت آمریکا در برابر ستیزه‌جویی کرملین» موسوم به داسکا، در ماه فوریه از سوی «لیندزی گراهام» سناتور تندروی جمهوری‌خواه و «باب منندز» سناتور دموکرات ارائه شده است.

اهداف این طرح پیشنهادی بدین شرح است: «بانک‌های روسی که از اقدامات برای دخالت در انتخابات‌های خارجی حمایت می‌کنند، بخش فضای مجازی [روسیه]، بدهی دولتی جدید، و همچنین افرادی که فعالیت‌های غیرقانونی و مفسدانه را چه مستقیم و چه غیرمستقیم برای [ولادیمیر] پوتین [رئیس‌جمهور روسیه] انجام می‌دهند».

بر اساس گزارش رویترز، این طرح تحریم‌های بسیار سختی را بر حوزه‌های نفتی و گازی روسیه (از جمله افراد تامین‌کننده کالاها، خدمات یا پول مورد نیاز برای استخراج نفت خام) اعمال می‌کند که حدود 40 درصد از درآمد دولت مسکو را تشکیل می‌دهد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش با امضای یک فرمان اجرایی تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد. در این فرمان اجرایی به وزرای خزانه‌داری و خارجه آمریکا دستور داده شده طبق مفاد قانونی از اعطای وام به روسیه جلوگیری کرده و مانع کمک‌های مالی و فنی به این کشور شوند.

این در حالی است که «آنتون سیلوانوف» وزیر دارایی روسیه می‌گوید تحریم‌های جدید آمریکا بر روسیه، نه تنها لطمه‌ای به این کشور نمی زند بلکه به روابط دو جانبه مسکو و واشنگتن آسیب می‌رساند.

به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا و ادعای ارتباط ساز و کار انتخاباتی ترامپ با روسیه در سال 2016، ترامپ تلاش می‌کند رویکرد سرسختانه‌تری در قبال مسکو اتخاذ کند تا فشار مخالفان داخلی خود در این زمینه را خنثی کند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: