لغو قراردادهای توسعه مخازن نفتی با بخشنامه وزارت نفت

کدخبر: 2341556

بخشی از قراردادها که مناقصه‌های آن در بهمن ماه سال گذشته برگزار شده، هنوز دستخوش تغییر نشده، اما ۷ بسته‌ای که مناقصه آن در تابستان برگزار و برنده آن تعیین شده است، لغو گردیده تا با تدوین قراردادهای جدید دوباره در دستور کار قرار گیرد.

نسیم آنلاین : شرکت ملی نفت، تعدادی از مناقصه‌های طرح توسعه ۲۸ مخزن را لغو کرد. با صدور بخشنامه وزیر نفت برای تغییر چارچوب‌های قراردادی طرح توسعه ۲۸ مخزن، تعدادی از بسته‌های قراردادی این طرح که تابستان سال جاری برگزار شده بود، لغو گردید.

طرح توسعه ۲۸ مخزن، که در قالب ۲۷ بسته قراردادی توسط شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب طراحی شده، در چارچوب قراردادهای عملیات محور (Job Based) ارائه شده است. در بخشنامه جدید وزارت نفت، از این شرکت خواسته شده است مدل قراردادها را تغییر داده و متناسب با پیشرفت کار در عملیات، پرداختی‌ها به این پروژه‌ها صورت گیرد. در ادامه نیز خواسته شده است که قراردادهایی که تاکنون منعقد شده، لازم است با چارچوب جدید بروزرسانی شود.

پیگیری‌های خبرنگار نسیم آنلاین نشان می‌دهد که بخشی از قراردادها که مناقصه‌های آن در بهمن ماه سال گذشته برگزار شده، هنوز دستخوش تغییر نشده، اما ۷ بسته‌ای که مناقصه آن در تابستان برگزار و برنده آن تعیین شده است، لغو گردیده تا با تدوین قراردادهای جدید دوباره در دستور کار قرار گیرد.

هنوز علت تصمیم وزارت نفت در مورد تغییر این چارچوب قراردادی، مشخص نیست. صادق فتح اللهی مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، پیشتر گفته بود که هدف از این بخشنامه آن است که در شرایط کنونی اقتصادی، نقدینگی با سرعت بیشتری به پروژه تزریق شود. در عین حال اما گمانه‌های دیگری هم وجود دارد که چنین بخشنامه‌ای در نزدیکی ایام انتخابات دلایلی سیاسی داشته که سبب شده است این بخشنامه به طور محرمانه ابلاغ شود.

ارسال نظر: