سایپا و ایران‌خودرو یش از سقف مجاز، خودرو پیش‌فروش کرده‌اند

کدخبر: 2341708

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو در مجموع، نزدیک به ۲ میلیون خودرو بیش از سقف مجاز تعیین‌شده پیش‌فروش کرده‌اند.

محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: در جلسه امروز گزارش کمیسیون درباره شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو که توسط کارشناسان و کمیته اقتصادی کمیسیون تهیه شده بود، مطرح و قرائت شد.

وی افزود: بنا شد تا در جلسات بعد اعضای کمیسیون نقطه نظرات خود را پیرامون این گزارش در کمیسیون مطرح کنند و پس از آن جمع‌بندی نهایی درباره آن انجام شود.

فردی با یک کد ملی 18 خودرو ثبت‌نام کرده است

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: بر اساس این گزارش فردی با یک کد ملی 18 خودرو ثبت‌نام کرده است و از طرف دیگر ایران خودرو باید حدود 170 هزار خودرو پیش‌فروش می‌کرده اما یک میلیون و 150 هزار خودرو پیش فروش کرده است.

امیرحسنخانی خاطرنشان کرد:‌ همچنین در رابطه با شرکت سایپا این شرکت یک میلیون و 188 هزار خودرو پیش فروش کرده است، در حالی که مجوز صادر شده برای این شرکت پیش فروش 188 هزار خودرو است و این نشان می‌دهد که خودروسازان حدود یک میلیون خودرو بیشتر از میزان مشخص شده پیش فروش کرده‌اند.

وی افزود: همچنین شرکت‌های سایپا و ایران خودرو برای تامین قطعات رابطه‌ای انحصاری با دو شرکت دارند و تنها از دو شرکت کروز و عظام قطعات خود را تامین می‌کنند و رابطه آنها با این شرکت‌ها یک رابطه انحصاری است و قراردادهای چند میلیاردی با این دو شرکت به امضا رسانده‌اند.

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: گزارش مربوط به خودروسازان پس از طرح نظرات نمایندگان پیرامون آن و جمع‌بندی برای قرائت به صحن علنی مجلس ارسال می‌شود.

امیرحسنخانی خاطرنشان کرد:‌همچنین در این جلسه مشکلات مرغداران درباره تامین جوجه یک روزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بنا شد این موضوع در کارگروه مشترک کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نتیجه آن به کمیسیون اصل نود ارائه و در این باره طبق نظر کمیسیون عمل شود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: