آیا صادرات محصولات ایرانی به عراق ممنوع شده است؟

کدخبر: 2341771

در فضای مجازی خبری در حال دست به دست شدن است که عراق صادرات ۱۷ محصول کشاورزی از ایران به عراق را ممنوع اعلام کرده است. منتشر کنندگان خبر نامه ای از وزارت کشاورزی ایران را ضمینه خبرشان کرده اند. 

نسیم آنلاین : در فضای مجازی خبری در حال دست به دست شدن است که عراق صادرات ۱۷ محصول کشاورزی از ایران به عراق را ممنوع اعلام کرده است. منتشر کنندگان خبر نامه ای از وزارت جهاد کشاورزی ایران را ضمینه خبرشان کرده اند.

اما داستان چیست؟

در پی انتشار خبر ممنوعیت صادرات ۱۷ محصول کشاورزی ایران به عراق، رایزنی بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران درعراق طی اعلاعیه ای اعلام کرد:

اولا-هیچ ممنوعیت جدیدی از سوی دولت عراق وضع نشده است . ثانیا-در گزارش ارسالی این دفتر ذکرشده که (تمدید ممنوعیت ) در مورد محصولات ۱۷ گانه کشاورزی انجام شده و این اقلام نزدیک به یکسال است در طرح حمایتی عراق قرارگرفته و ورود آن ممنوع میباشد . ثالثا: اعمال آن فقط برای (ایران)نیست و به هیچ وجه صحت ندارد. همه کشورهای صادرکننده به عراق مشمول این موضوع هستند . رابعا: منظور از (خودکفایی عراق )تاکید بر لزوم تغییر الگوی کشت توسط تصمیم گیران بخش کشاورزی کشورمان و ایجاد روشهای نو در برنامه های صادراتی است ازجمله انتقال توان به زراعی -کشت فراسرزمینی - کشت و صادرات سایر محصولات و...که میتواند شروعی برای پایداری نگاه در برنامه های اتی تولیدات صادراتی بخش کشاورزی باشد.

در ماه های اخیر برخی رسانه ها سعی کرده اند رابطه میان ملت ایران و عراق را به بهانه های مختلف و نشر اکاذیب شکرآب نمایند.

ارسال نظر: