فردا مشخص می‌شود: جانسون یا کوربین؟

کدخبر: 2341813

نتایج تحقیقات یک شرکت تحلیل داده انگلیسی نشان می‌دهد که حزب محافظه‌کار در انتخابات پیش‌روی این کشور می‌تواند حائز اکثریت حداقلی ۵۲ درصدی شود.

شرکت اطلاعاتی و تحلیل داده «یوگاو»، در فاصله یک روز مانده به برگزاری انتخابات سراسری انگلیس، پیش‌بینی کرد حزب محافظه‌کار به رهبری «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور فقط می‌تواند با اختلاف بسیار کمی اکثریت پارلمان انگلیس را به دست بیاورد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» شرکت یوگاو، که نتیجه انتخابات ۲۰۱۷ انگلیس را نیز به دقت پیش‌بینی کرده بود، این بار می‌گوید حزب جانسون احتمالا ۳۳۹ کرسی از ۶۵۰ کرسی پارلمان این کشور را از آن خود می‌کند و با این حساب اکثریت ۵۲ درصدی به دست خواهد آورد.

این رقم که بهترین نتیجه برای حزب محافظه‌کار از زمان پیروزی «مارگارت تاچر» در سال ۱۹۸۷ است، در حالی رقم خواهد خورد که این حزب در انتخابات سال ۲۰۱۷، توانسته بود ۳۱۷ کرسی به دست آورد.

بر اساس مدل این شرکت، حزب کارگر به رهبری «جرمی کوربین» با کاهش ۳۱ کرسی، به تعداد ۲۳۱ کرسی در پارلمان انگلیس می‌رسد که از این میان ۶۴ کرسی را حزب جانسون تصاحب می کند.

شرکت یوگاو این نتایج را بعد از بررسی مصاحبه و نظرسنجی از ۱۰۰ هزار نفر طی هفت روز به دست آورده است.

نتایج تحقیق جدید در حالی است که این موسسه تحقیقاتی حدود یک هفته گذشته، پیش بینی کرده بود حزب محافظه‌کار انگلیس در انتخابات پیش‌روی این کشور می‌تواند حائز اکثریت ۵۵ درصدی شود.

انتخابات زودهنگام در انگلیس قرار است در تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۱ آذرماه) برگزار شود. جانسون درخواست برگزاری این انتخابات را بعد از آن صادر کرد که نتوانست کشورش را در موعد مدنظر خود یعنی ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از اتحادیه اروپا خارج کند.

روز گذشته نیز پیمایش موسسه تحقیقاتی «آی. سی. اِم» به سفارش خبرگزاری «رویترز» نشان داد کاهش فاصله حزب محافظه‌کار انگلیس با حزب کارگر همچنان ادامه دارد و به 6 درصد رسیده است.

جانسون پیشتر در مراسم رونمایی از برنامه حزب محافظه کار برای دولت بعدی، وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات، انگلیس روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: