آمریکا چند فرد مرتبط با حزب‌الله لبنان را تحریم کرد

کدخبر: 2341945

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه چند فرد مرتبط با حزب‌الله لبنان را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه چند فرد مرتبط با حزب‌الله لبنان را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

«ناظم سعید احمد» و «صالح عاصی» افراد جدیدی هستند که وزارت خزانه داری آمریکا آنها را در لیست تحریم‌های خود قرار داده و مدعی است که این دو به شبکه مالی حزب‌الله لبنان کمک می‌کرده‌اند.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده که عاصی و احمد متهم به پولشویی و کمک به طرح‌های حزب‌الله لبنان هستند.

بر اساس ادعای وزارت خزانه‌داری آمریکا،‌ ناظم سعید احمد که تاجر الماس بوده شخصا به حزب‌الله کمک مالی کرده و از بزرگترین تامین کنندگان مالی مقاومت لبنان است.

«تونی صعب» یکی دیگر از افرادی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا وی را تحت تحریم قرار داده و مدعی شده که در تامین شبکه مالی حزب‌الله نقش داشته است.

چندی پیش «جاستین موزینیچ»، معاون وزیرخزانه‌داری آمریکا تهدید کرده بود که واشنگتن حامیان حزب الله لبنان را تنبیه خواهد کرد.

دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از موفقیت‌های حزب‌الله لبنان در مقابله با گروه‌های تروریستی در سوریه تلاش‌ها برای تشدید فشار به حزب‌الله لبنان را افزایش داده‌اند. واشنگتن در راستای تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان بانک‌ها و شخصیت‌های لبنانی را به اتهام ارتباط با این گروه در فهرست تحریم قرار داده است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی علاوه بر این در راستای تلاش برای محدود کردن فعالیت‌های حزب‌الله لبنان کشورهای اروپایی را برای «تروریستی» اعلام کردن حزب‌الله به شدت تحت فشار قرار داده‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: