نتانیاهو حزب الله لبنان را تهدید کرد

کدخبر: 2342162

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی که نشان از هراس و وحشت تمام نشدنی تل آویو از حزب الله لبنان دارد، مدعی شد: اگر حزب‌الله به اسرائیل حمله کند تاوان سنگینی خواهد پرداخت.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به یاوه گویی ها خود علیه ایران و حزب الله لبنان ادامه داد.

وی مدعی شد: شنیدیم که چند روز قبل یک مسئول ارشد در سپاه پاسداران ایران مجددا تهدید کرد که ایران، تل آویو را ویران خواهد کرد و این نشان داد که حزب الله عامل ایران است که از لبنان علیه اسرائیل عمل می کند. با وجود اینکه سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان سریعا اظهارات این مسئول ایرانی را تکذیب کرد اما اگر حزب الله به اسرائیل حمله کند این سازمان و دولت لبنان که اجازه استفاده اراضی اش برای حملات علیه ما را می دهد، تاوان سنگینی پرداخت خواهند کرد.

این در حالی است که سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف در پی انتشار خبری مبنی بر اظهارات منتسب به سردار مرتضی قربانی از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس درباره هدف قرار دادن تل آویو از لبنان در صورت ارتکاب خطای اسرائیل در قبال ایران و متعاقباً اظهار نظر وزیر دفاع لبنان در این خصوص گفته بود: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده آنچه سردار مرتضی قربانی مطرح کرده، تحریف و مورد برداشت نادرست رسانه‌ای قرار گرفته است.

سخنگوی سپاه همچنین از دقت و دوراندیشی وزیر دفاع کشور لبنان که با پاسخ هوشمندانه خود شیطنت رسانه سعودی - صهیونیستی را خنثی کرده‌اند، قدردانی کرده بود.

همچنین سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان هم روز جمعه گفت: «برخی فکر می‌کنند که اگر به ایران حمله شود؛ این کشور برای پاسخ به حمله به متحدان خود متوسل خواهد شد و از آن‌ها کمک خواهد گرفت. می‌خواهم اینجا اطلاعات دقیقی به شما بدهم. هرکس به ایران حمله کند، خود این کشور به تنهایی پاسخ آن را خواهد داد. ایران کشوری نیست که سکوت اختیار کند و تنها به متحدانش تکیه کند. اگر اسرائیل بخواهد به ایران حمله کند، ایران خود پاسخ اسرائیلی‌ها را خواهد داد. اظهاراتی که به مقامات ایرانی نسبت داده می‌شود مبنی بر اینکه ایران در صورت حمله اسرائیل به خود، از خاک لبنان تل‌آویو را هدف قرار خواهد داد، با روش معمول در ایران در تضاد است».

از سوی دیگر در حالی که هر روز مقامات صهیونیست به ویژه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، اسرائیل کاتز وزیر خارجه این رژیم و نفتالی بنت وزیر جنگ این رژیم به رجز خوانی علیه ایران می پردازند اما منابع عالی رتبه نظامی و امنیتی این رژیم به شدت نگران هر گونه جنگ با حزب الله هستند.

در تازه ترین موضع گیری؛ اسحاق بریک ژنرال بازنشسته اسرائیلی ضمن اذعان به اینکه ارتش رژیم صهیونیستی به هیچ وجه برای جنگ آمادگی ندارد، تاکید کرد که این رژیم به سبب صدها موشک ایران در منطقه با تهدیدی وجودی مواجه است.

شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از بریک بیان کرد: دکترین ارتش رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۲۰۰۶ این بوده که نباید از هیچ جنگی همانند جنگ‌های گذشته ترس و هراسی داشت و بر همین اساس، نیروهای ارتش تنها باید آماده مقابله با حزب الله در لبنان و حماس در غزه باشند.

بریک با اذعان به اینکه ارتش رژیم صهیونیستی فاقد یک دکترین امنیتی است، عنوان کرد که یکی قصد آماده‌سازی ارتش برای دو جبهه را دارد و یکی دیگر در تدارک صدها تانک است و معلوم نیست که این وسط کابینه امنیتی چکاره است. کابینه امنیتی صرفا به یک بازیچه تبدیل شده است و امروز فاقد کمترین تاثیرگذاری حقیقی بر ارتش و دکترین نظامی است و شورای امنیت قومی هم مدت‌ها است که اهمیتی به دکترین امنیتی نمی‌دهد.

این ژنرال بازنشسته اسرائیلی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با تهدیدی وجودی مواجه است، اذعان کرد: طی سال‌های اخیر یک کمربند موشکی در اطراف اسرائیل ایجاد شده است که برخی از این موشک‌ها بزرگ و برخی کوچک هستند و امروز احتمال شلیک ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ موشک از جمله موشک‌هایی به وزن ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم به سمت مناطق نظامی و استراتژیک وجود دارد.

اسحاق بریک افزود: ما توان پاسخ دادن نداریم زیرا نیروی هوایی قادر به توقف حملات موشکی نیست و موشک‌های ما نیز توان مقابله با این حملات موشکی را ندارد. دشمن اصلی اسرائیل حزب الله است که توان نظامی زیادی دارد.

همزمان برخی منابع امنیتی در تل آویو اعلام کردند که حزب الله لبنان توان جنگی فوق العاده دارد به ویژه که در کنار نیروهای روسی جنگیده است. افسران اسرائیلی بسیار نگران هستند زیرا می دانند که در برابر نظامیان تحت امر آنها، رزمندگان حزب الله دست بالا را دارند.

این منابع بیان کردند: نگرانی عمیق تر آن است که نیروی زمینی اسرائیل وارد جنگ گسترده ضد حزب الله لبنان شود که نمی توانند کاری از پیش ببرند و نیروهای زرهی وارد جنگ فرسایشی خونینی خواهد شد. ارتش اسرائیل تاحد توان می کوشد که وارد جنگ زمینی با حزب الله و حماس نشود زیرا در برابر آنها کار بسیار سختی دارد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: