سیاست آمریکا کشاندن ایران به پای میز مذاکره است

کدخبر: 2342269

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد سیاست‌های ایالات متحده در راستای کشاندن ایران به میز مذاکره است.

«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما آنچه انجام می‌دهیم برای این است که ایران به میز مذاکره بازگردد. رئیس‌جمهور ما توافقی بهتر می‌خواهد ما به دنبال استفاده از دیپلماسی هستیم و جنگ نمی‌خواهیم. همان‌طور که برایان هوک گفت در مورد آزادی گروگان‌ها اگر ایران در این موضوع جدی باشد آماده گفت‌وگوی کنسولی هستیم.

وی در ادامه گفت: شفافانه مواضع خود را بیان کرده‌ایم. مایک پمپئو دوازده شرط تعیین کرد و گفت که حاکمیت ایران باید آن را اجرا کند. این شروط برای این است که ایران به کشوری عادی تبدیل شود. بنابراین ما آماده گفت‌وگو و مذاکره هستیم اما تحریم‌ها ادامه می‌یابد تا ایران به میز مذاکره بازگردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد اینکه اگر ایران به میز مذاکره بازنگردد، گفت: ما سیاست فشار بر ایران را ادامه می‌دهیم و این سیاست را کارآمد می‌دانیم. ما برای خروج از برجام بررسی کردیم و بعد از بررسی کامل از برجام خارج شدیم. می‌بینیم کشورهای دیگر هم خواهان توافقی بهتر با ایران شده‌اند که موشک‌های بالستیک را شامل شود و با رفتارهای متجاوزانه ایران مقابله کند. به نظر من اروپایی‌ها نیز می‌خواهند که ایران در رفتارهای خود تجدیدنظر کند

«خبرگزاری ایلنا»

ارسال نظر: