پرونده نتانیاهو روی میز دادگاه

کدخبر: 2342758

دیوان عالی دادگستری اسرائیل اعلام کرد در مورد این موضوع که آیا نتانیاهو، علیرغم متهم شدن در سه پرونده کیفری مختلف، می‌تواند کابینه تشکیل دهد یا خیر، رایزنی خواهد کرد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت در گزارشی نوشت: دادگاه عالی اسرائیل در مورد امکان ادامه فعالیت بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر این رژیم تشکیل جلسه می‌دهد.

پایگاه اینترنتی این روزنامه چاپ فلسطین اشغالی در گزارش خود نوشت: دیوان عالی دادگستری اسرائیل روز یکشنبه (دیروز) اعلام کرد در مورد این موضوع که آیا بنیامین نتانیاهو، علیرغم متهم شدن در سه پرونده کیفری مختلف، می‌تواند کابینه تشکیل دهد یا خیر، بحث و رایزنی خواهد کرد.

دادگاه عالی اسرائیل اعلام کرد دادخواستی با امضای ۶۷ نفر را دریافت و آن را تایید کرده است. در این درخواست از دیوان عالی اسرائیل خواسته شده است درباره اینکه آیا عضوی از کنست (پارلمان اسرائیل) که درگیر جدال حقوقی بر سر اتهامات کیفری باشد، می‌تواند مامور تشکیل کابینه بشود یا خیر، پاسخگو باشد.

«آویخای مندلبلیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی -که از پرداختن به این موضوع تا زمانی که صرفاً یک موضوع نظری بود، خودداری می‌کرد- به دستور دیوان عالی کشور موظف شده است ۴۸ ساعت قبل از تشکیل دادگاه برای بحث و رایزنی در مورد موضوع، یک نظر حقوقی تدوین کند.

مندلبلیت روز جمعه از صدرو حکم در این زمینه امتناع کرده و به دادگاه اطلاع داده بود که در صورت ارائه به دادگاه، وی فقط نظر حقوقی صادر می‌کند.

دادستان کل اسرائیل، ماه گذشته تنها چند روز پس از متهم شدن نتانیاهو به تخلفات تقلب، نقض اعتماد و رشوه خواری، حکم داد که نتانیاهو می‌تواند نخست وزیر موقت بماند.

مندلبلیت در گذشته مدعی شده بود که وی ترجیح می‌دهد مسئله نتانیاهو به عنوان یک موضوع عمومی مورد بحث قرار گیرد نه یک موضوع حقوقی.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: