اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان برای رفع محرومیت در کشور

کدخبر: 2343003

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه هیچ‌وقت به وعده‌های واهی و مذاکره دل نبسته‌ایم، گفت: همواره به امکانات داخل خود تکیه کرده‌ایم.

محمدباقر نوبخت عصر امروز در جمع خبرنگاران، در حاشیه افتتاح دو هزار واحد مسکونی محرومین خراسان‌جنوبی اظهار داشت: برای عمران و آبادانی استان در سفر قبل، مقرر گردید 970 میلیارد تومان از سوی دولت در استان خراسان‌جنوبی سرمایه‌گذاری شود که سهم سال جاری استان 470 میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به تعهدات دولت برای ساخت واحدهای مسکونی، بیان داشت: در کل کشور ساخت 43 هزار واحد مسکونی تعهد شده که طی هفته‌های آینده افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به تلاش‌های بدخواهان جمهوری اسلامی و تحریم‌های ظالمانه آنان، مطرح کرد: همه تلاش بدخواهان ملت این است که آنقدر تحریم را فشرده کنند تا نتوانیم به مردم خدمت کرده و مردم نیز از پشتیبانی از یک نظام مستقل پشیمان بشوند.

نوبخت با تأکید بر اینکه تمام همت دولت این است به گونه‌ای عمل کند تا کمترین بار و فشار از تحریم به مردم تحمیل شود، اضافه کرد: تاکنون تمام تعهدات دولت در بخش پرداخت حقوق و مستمری به‌موقع پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه شرمنده مردم هستیم که دچار سختی می‌شوند اما تلاش ما این است همه تعهدات را انجام دهیم و علاوه بر افزایش پرداخت حقوق و دستمزد و افزایش 15 درصدی حقوق کارکنان، 15 هزار و 550 میلیارد تومان صرفاً برای رفع محرومیت در کشور صرف خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از سرمایه‌گذاری پنج هزار و 200 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های درمان و طرح تحول سلامت در بودجه سال آینده خبر داد و مطرح کرد: در تلاش هستیم همه درآمدهای ارزی کشور را که بالغ بر 10 میلیارد و 500 میلیون دلار است با نرخ چهار هزار و 200 تومان برای کالاهای اساسی بیاوریم.

نوبخت ادامه داد: همچنین برای اینکه دشمن را مأیوس کنیم علاوه بر همه این‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون 39 هزار و 500 میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی هزینه شده و این رقم در سال آینده به 70 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در کنار همه این‌ها وظیفه اصلی خودمان که توجه به محرومان است را فراموش نکرده‌ایم، بیان داشت: هیچ‌وقت به وعده‌های واهی به مذاکره دل نبسته‌ایم و به امکانات داخل خود تکیه کرده‌ایم کما اینکه ریالی از این عمران و آبادانی ربطی به خارج از کشور ندارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تبیین کرد: از مردم عذرخواهی می‌کنیم که بیشتر از این دست ما نمی‌رسد فشار تحریم را کاهش دهیم اما با اتحاد استقلال خود را حفظ می‌کنیم. نوبخت از افزایش مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی در سال آینده خبر داد و مطرح کرد: افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی همانند حقوق کارکنان دولت 15 درصد افزایش خواهد یافت.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: