هند چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا در ۲۰۲۶ می‌شود

کدخبر: 2343240

بر اساس پیش بینی مرکز تحقیقات اقتصادی و تجاری انگلیس، انتظار می رود هند در ۲۰۲۶ از آلمان پیشی گرفته و چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا باشد و در ۲۰۳۴ از ژاپن هم بالاتر آمده و سومین اقتصاد بزرگ دنیا شود.

طبق آخرین گزارش مرکز تحقیقات اقتصادی و تجاری انگلیس، انتظار می رود هند در 2026 از آلمان پیشی گرفته و چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا باشد و در 2034 از ژاپن هم بالاتر آمده و سومین اقتصاد بزرگ دنیا شود.

طبق این گزارش، تولید ناخالص داخلی هند تا 2026، دو سال بعد از زمانی که دولت تعیین کرده، برابر با 5 تریلیون دلار خواهد بود.

در این گزارش با عنوان «جدول لیگ جهانی اقتصاد در 2020» آمده است:« هند در 2019 قطعاً از فرانسه و انگلیس پیشی گرفته و پنجمین اقتصاد بزرگ جهان خواهد بود. انتظار می‌رود این کشور در 2026 آلمان را کنار زده و چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا باشد و در 2034، با پشت سر گذاشتن ژاپن تبدیل به سومین اقتصاد بزرگ جهان شود».

طبق گفته این گزارش، ژاپن، آلمان و هند در 15 سال آینده بر سر جایگاه سوم رقابت خواهند داشت.

این گزارش با اشاره به هدف دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند برای رسیدن به یک اقتصاد 5 تریلیون دلاری تا 2024، می گوید:« تولید ناخالص داخلی هند تا 2026 برابر با 5 تریلیون دلار خواهد بود یعنی دو سال بعد از زمان تعیین شده توسط دولت».

ولی ابرهای تیره ای که آسمان کل اقتصاد را پوشانده تردیدهایی در مورد رسیدن به این هدف ایجاد می‌کند.

در این گزارش با توجه به بررسی هایی که نشان می دهد اقتصاد هند در 2019 از انگلیس و فرانسه پیش گرفته، آمده است:« کند شدن اقتصاد در 2019 فشار برای اصلاحات بیشتر اقتصادی را افزایش داده است».

هند که تا همین اواخر با عنوان سریع ترین اقتصاد رو به رشد جهان شناخته می شد، شاهد کاهش نرخ رشد اقتصادی خود تا پایین‌ترین حد شش ساله 4.5 درصد در سه ماهه سوم 2019 بوده است.

اطلاعات پایه برای محاسبات جدول لیگ جهانی اقتصاد در 2019 مربوط می شود به گزارش صندوق بین‌المللی پول از دورنمای اقتصاد جهان.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: