در حمله بالگردهای آمریکایی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی شهادت رسیدند

حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به شهادت رسیدند

کدخبر: 2343478

المیادین در خبر فوری از شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در بغداد خبر داد. سخنگوی حشد الشعبی: «دشمن آمریکایی و اسرائیلی مسئول شهادت دو مجاهد، ابو مهدی المهندس و قاسم سلیمانی است.»

نسیم آنلاین: المیادین در خبر فوری از شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در بغداد خبر داد.

منابع امنیتی عراق اعلام کردند که در ساعات ابتدایی روز جمعه به وقت محلی سه راکت به محوطه پیرامونی فرودگاه بین المللی بغداد و نزدیک به پایانه باری این فرودگاه برخورد کردند که در پی انفجار این راکتها دو وسیله نقلیه طعمه حریق شده و تعدادی غیرنظامیان نیز مجروح شدند.

به گفته شاهدان عینی، در پی این حمله راکتی بالگردهای ارتش آمریکا بر فراز فرودگاه بین المللی بغداد به پرواز درآمدند.

به گزارش نسیم آنلاین، المیادین در خبری فوری از شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس خبر داده است.

تلویزیون رسمی عراق نیز بامداد جمعه مدعی شهادت «حاج قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون الحشدالشعبی در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد شد.

به گزارش فارس خبرگزاری رویترز هم به نقل از «احمد الاسدی»، یک سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراقی این خبر را تأیید کرده است.

الحمد الاسدی گفت: «دشمن آمریکایی و اسرائیلی مسئول شهادت دو مجاهد، ابو مهدی المهندس و قاسم سلیمانی است.»

ساعاتی قبل، رسانه‌های عراقی از اصابت دست‌کم سه راکت به محوطه اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر دادند. اندکی بعدتر مشخص شد که هدف حمله خودرو حامل اعضای الحشد الشعبی بوده است.

سازمان الحشد الشعبی ساعاتی بعدتر اعلام کرد مسئول تشریفات و روابط عمومی این سازمان در این حمله به شهادت رسیده است.

به گزارش مهر خبرگزاری الجزیره پیشتر به نقل از منابع امنیتی عراق اعلام کرد که این راکتها به محلی در نزدیکی پایانه خروجی مسافران برخورد کردند که این امر باعث تعطیلی فوری فرودگاه بغداد شد.

گفتنی است که فرودگاه بین المللی بغداد در نزدیکی «مرکز پشتیبانی دیپلماتیک بغداد» قرار دارد؛ محلی که مورد استفاده دیپلمات‌ها، عوامل اطلاعاتی و همچنین نیروهای وابسته به ائتلاف ضد تروریسم و ادعایی آمریکا در عراق است. مرکز مشترک مبارزه با تروریسم نیز در همین منطقه قرار دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در گزارش خود اعلام کرد که در این حملات راکتی چندین خودرو متعلق به کمیته رهبری حشد شعبی هدف قرار گرفتند.

یک گزارشگر شبکه خبری اسکای نیوز نیز در پیامی توئیتری به زبان عربی مدعی شد که «ابومهدی مهندس» رئیس و فرمانده میدانی حشد شعبی و «محمد کوثرانی» نماینده حزب الله در عراق در جریان این حمله‌های راکتی به شهادت رسیدند؛ اما هنوز صحت و سقم این خبر مشخص نشده است.

به گفته مقامات امنیتی عراق، در این حملات دست کم هشت تن کشته و ۱۲ نیروی نظامی عراق مجروح شدند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک یگان امنیتی مدعی شد که این راکتها از یک سکوی پرتاب متحرک کاتیوشا که تاریخ ساخت آن به دوران جنگ دوم جهانی برمی گردد، شلیک شده است.

شایان ذکر است که در حمله راکتی پیشین به مرکز مبارزه با تروریسم در نهم دسامبر ۲۰۱۹ شش عضو عراقی یگان ضدتروریسم مجروح شدند.

لازم به ذکر است که تمام پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاه تا اطلاع ثانوی لغو شده و یا به زمان دیگری موکول شده است.

ارسال نظر: