حمله ایران سرآغاز بزرگ و موفقی برای ریشه کنی هیمنه آمریکا از منطقه است

کدخبر: 2343919

رهبر جنبش انصارالله یمن ضمن اقدام جنایتکارانه توصیف کردن شهادت سردار سلیمانی از سوی آمریکا، حمله موشکی ایران به عین الاسد را سرآغازی برای ریشه کنی هیمنه آمریکا از منطقه دانست.

عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن امروز (چهارشنبه) به مناسبت «روز شهید» در این کشور سخنرانی کرد و گفت: امسال روز شهید با تحولات و اتفاقات زیادی همراه بود. متغیرهای سالانه به نفع بندگان مستضعف خداوند در یمن و مابقی منطقه روند صعودی به خود گرفته است.

وی با اعلام اینکه امت اسلام با دشمنانی آشکار روبرواست، اعلام کرد: با هجمه ای آشکار از دشمنان به رهبری آمریکا و اسرائیل روبرو هستیم. آمریکا و اسرائیل، در این دوره سردمدار کفر هستند.

الحوثی تاکید کرد: شر آمریکا، نصیب ملتهای غیر اسلامی مانند ویتنام و ژاپن و دیگران شده است. آمریکا به جنگی مستقیم و تجاوز آشکار در مقابله با امت اسلامی روی آورده است. آیا ممکن است که آنچه آمریکا در عراق، افغانستان و فلسطین انجام داده و می دهد را فراموش کنیم.

رهبر جنبش انصارالله یمن افزود: آنچه علیه فلسطینی ها آمده است آمریکا در آن نقش داشته و همواره حامی اسرائیل بوده است. کشور و ملتی در جهان اسلامی نیست که آمریکا در آن به شکل استکباری و متجاوزانه حضور نداشته باشد.

وی گفت: اگر دخالت آمریکا و دولت آن در جنگ یمن نبود این جنگ رخ نمی داد. نقش آمریکا در جنگ علیه یمن از حیث نظارت، اداره و حایت سیاسی و تسلیحاتی ویرانگر، اساسی است. برخی کشورها ملتهای خود را به سطح رسانده اند که در تظاهرات ضد اسرائیلی هم شرکت نمی کنند. دنباله روی از آمریکا و اسرائیل با اصول اسلام مغایرت دارد. منافقین و خیانتکاران سرسپرده آمریکا هستند و با دشمنان آنها دشمن و با حامیان آن دوست هستند.

الحوثی تاکید کرد: ما در مرحله آزمایش الهی هستیم و با دنباله روی از آمریکا به سرانجامی نمی رسیم. تبعیت از آمریکا سبب می شود که کرامت امت اسلامی سلب شود و ارزشهای انسانی از بین برود و کرامت، آزادی و استقلال مصادره شود.

وی افزود: ما در منطقه خود در معرض هجوم آمریکا قرار داریم. ما با کشتی به سوی آمریکا نرفته تا به آن و شهرها و ساکنان آن حمله کنیم و ثروتهای آمریکا را به یغما بریم و پایگاههای نظامی دایر کنیم بلکه این آمریکاست که به ما هجوم می آورد. کدام کشور عربی است که آمریکا در امور سیاسی آن دخالتی نکرده باشد؟ کدام کشور اسلامی است که آمریکا علیه آن توطئه نکرده باشد؟

رهبر جنبش انصارالله یمن بیان کرد: آمریکا به کرنشگران و سرسپردگان و حامیان خود مانند رژیم سعودی احترام نمی گذارد. در قبال هر رویدادی در امت اسلامی، خط خبری رسانه های سعودی با رسانه های آمریکایی فرقی ندارد مگر در زبان آن و خط خبری یکسانی را دنبال می کنند.

الحوثی گفت: مردم در آمریکا از حماقت ترامپ سخن می گویند و رسانه های سعودی آنرا تمجید می کنند. آمریکا، سعودیها را می دوشد و حمایتی از آن به عمل نمی آورد اما گاودار گاو را می دوشد و از آن نگهداری می کند. از بزرگترین مصادیق جهاد مقابله با هجمه آمریکایی-اسرائیلی گسترده ضد امت اسلامی است. دو مسیر در مقابله با هجمه آمریکایی ها وجود دارد؛ نخست، توجیه و تایید و دیگری خوار کردن و سرزنش کردن آن. این آمریکاست که به ما حمله می کند و فتنه افکنی می کند و حامی داعش و تروریسم در منطقه ما است.

وی افزود: در برابر هر جنایت آمریکایی طرفی توجیه و حمایت می کند و طرفی دیگر خواهان سکوت دیگران است و این خیانت به امت اسلامی است. حضور نظامی آمریکا در خدمت توطئه ها و تثبیت استعمار است و سرکوب کننده ملتهای منطقه است.

رهبر جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: اقدام جنایتکارانه اخیر که فرماندهی مسلمان و آزادمردان بزرگ به نامهای حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس و همراهانشان را هدف قرار داد، تجاوز آشکار آمریکایی بود. آمریکا حق اقدام نظامی در عراق و کشتن ساکنان و همسایگان آنرا ندارد. آمریکا به عراق به عنوان یک کشور توجه نکرد و خون عراقی ها را مورد احترام قرار نداد و خون اسلامی در کشوری مسلمان را مورد احترام قرار نداد.

الحوثی اعلام کرد: آمریکا هر کاری که در منطقه ما می خواهد انجام می دهد و هر جا و علیه هر که دست به هر اقدامی می زند، بدون اینکه احدی آنرا مورد انتقاد قرار دهد. معادله آمریکا این است که ما را بُکشد و ما ساکت بمانیم و در همه امور دخالت کند. آزادگان امت در همه میادین از یمن تا لبنان و فلسطین و عراق و ایران این جولان دادن آمریکا را نمی پذیرند. جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران در مقابله با آمریکا در پیشاپیش قرار داشته است. معادله در منطقه متفاوت خواهد بود و برخورد با هدف قرار دادن فرماندهان امت برخوردی متفاوت خواهد بود.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: حمله موشکی ایران به پایگاههای آمریکا برگرفته از معادله اسلامی قرآنی و موضع حکیم و مسئولانه است. آزادگان امت هرگز معادله آمریکا و تاخت و تاز آنرا نمی پذیرند و پیروزی های بزرگی به دست می آورند. آمریکایی ها قصد داشتند که معادله تجزیه را تثبیت کنند و این خطرناکترین معادله است. آمریکا سردمدار ائتلافها علیه ملتهاست و در مقابل اتحاد امت اسلامی را محکوم می کنند و تهمت می زنند.

عبدالملک الحوثی با اشاره به ائتلاف بندی در پشت سر آمریکا و اینکه هر کشور اسلامی را به شکل تک به تک هدف قرار می دهند، تاکید کرد: مزدوران آمریکا همه جنبش های مقاومت اسلامی در فلسطین را در فهرست آنچه تروریسم می نامند قرار داده اند. ما به وضوح معادله تجزیه نبرد را نمی پذیریم و بر خط مشی قرآنی و ضرورت اتحاد میان امت اسلامی به عنوان بنیان مرصوص و همکاری در همه سطوح تاکید داریم.

وی افزود: وحددت موضعی قانونی و مشروع و فریضه و رهنمود الهی است. اگر دیگران برای باطل بودن جمع می شوند ما برای دفع خطر باید متحد عمل کنیم. مرحله جدیدی از رویارویی شروع شده است که عنوان آن وحدت برای مقابله با هجمه و همکاری برای مقابله با خطر آمریکایی است. هر که خارج از دایره حرکت کند مورد سرزنش قرار گیرد و به خیانت و مزدوری متهم شود.

الحوثی گفت: حمله ایران سرآغاز بزرگ و موفقی برای روند عملی ریشه کن کردن هیمنه آمریکا از منطقه است. با همکاری و افزایش تلاشها نتیجه به طور حتم پیروزی است. برای مقابله با آمریکا و اسرائیل باید فتنه از بین برود و توطئه ها در هم کوبیده شود. آنکه می خواهد در کنار آمریکا باشد، خائن و مورد سرزنش و منافق است. به برخی رژیم ها توصیه می کنیم که در محاسبات خود تجدید نظر کنند زیرا اوضاع به نفع آزادگان امت اسلامی به پیش می رود.

وی بیان کرد: ما همبستگی کامل خود را با ایران، لبنان، عراق، سوریه و فلسطین و هر کشوری که در معرض حمله آمریکاست، اعلام می داریم. به رژیم سعودی توصیه می کنم که با نزدیک شدن به ۵ سال و تحولات منطقه در محاسبات خود تجدید نظر کند.

الحوثی خطاب به سعودی ها گفت: تو خودت را در موضع اشتباه قرار دادی و مشکلات ما با تو با جنگت علیه ما شروع شد. امیدواریم که رژیم های سعودی و امارات درس بگیرند. تحولات آتی بزرگ و تاثیرات آن بر دو رژیم بسیار منفی است.

وی در ادامه افزود: ما دشمن هیچ کشور اسلامی نیستیم و موضع ما علیه اسرائیل و آمریکا برحق است. ما در مرحله پیشرفته قرار داریم و قوی تر از هر زمان دیگری هستیم. دستاوردها و موفقیت های نظامی آتی بزرگتر از آنچه تحقق یافت، است.

الحوثی خواستار تعامل رسمی و مردمی یمنی ها در پرونده های اقتصادی و ملی شد و خواستار اهتمام ویژه به خانواده های شهیدان شد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: