پورابراهیمی: محرومیت افراد زیادی از دریافت یارانه معیشتی

کدخبر: 2344268

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: طبق اطلاعات حاصله از جامعه، بخش عمده ای از مردم از دریافت یارانه معیشتی محروم هستند.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 24 دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل، گفت: شهادت سردار قاسم سلیمانی و یارانش را به رهبر انقلاب، خانواده های ایشان و دل‌سوختگان انقلاب تبریک و تسلیت می گویم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ظورای اسلامی اظهار کرد: از اقدام مقتدرانه و کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در موشک باران پایگاه عین الاسد آمریکا تقدیر می کنیم زیرا با این اقتدار نظامی که به رخ جهانیان کشیده شد، رویای دشمن در مواجهه نظامی با ایران مقتدر به کابوسی بزرگ تبدیل شد.

وی ادامه داد: جان باختن جمعی از هموطنان که در حادثه هواپیمای مسافربری به شهادت رسیدند، موجب غم و اندوه همه ایران اسلامی شد؛ اینجانب ضمن تسلیت به تمامی خانواده های داغدار این حادثه به ویژه خانواده های محترم حسنی سعدی، مرادی و قاسمی از استان کرمان که در این حادثه به شهادت رسیدند، از خداوند متعال برایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر آرزومندم.

این نماینده مردم در مجلس دهم در رابطه با حذف ربح مرکب، تصریح کرد: طی چند وقت گذشته این موضوع در مجلس تصویب شده لذا نباید برای عملیاتی کردن آن تاخیر وجود داشته باشد.

پورابراهیمی داورانی گفت: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی در کشور مسئله محاسبه ربح مرکب برای بازپرداخت تعهدات تسهیلات است لذا رییس کل بانک مرکزی باید این امر را تسهیل کند. در واقع برطرف شدن این مهم به حل مشکلات فعالان اقتصادی، کشاورزی، صنعت و خدمات کمک می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن گلایه از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با پرداخت یارانه معیشتی، افزود: مسئولان عنوان کردند پایگاه جامع اطلاعاتی وجود دارد که بر اساس آن موضوع استحقاق یا عدم استحقاق مردم برای دریافت یارانه معیشتی و پرداخت های مربوطه صورت می گردد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق اطلاعات حاصله از جامعه، بخش عمده ای از دریافت یارانه معیشتی محروم هستند لذا بانک اطلاعاتی یا کامل نیست یا در حد یک بانک نیست؛ از رییس جمهور و وزارت کار می خواهیم بازنگری در این راستا صورت بپذیرد. مردم در شرایط بسیار سختی زندگی می کنند که نباید از حق یاد شده محروم شوند.

وی در رابطه با طرح رتبه بندی معلمان ادامه داد: امسال حدود 2 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان پیش بینی شد لذا تسریع در این امر اهمیت دوچندان دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: برای سال آینده نیز حدود 3 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان پیشنهاد شده که به نظر می رسد این رقم باید افزایش یابد.

پورابراهیمی داورانی گفت: همچنین باید اذعان کرد بی عدالتی در آموزش و پرورش شکل گرفته زیرا بسیاری از کارکنان اداری آموزش و پرورش از این طرح محروم شده اند که باید تصمیم لازم اتخاذ شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، افزود: براساس قانون تبدیل وضعیت حق التدریس های آموزش و پرورش، باید اقدامات لازم صورت می پذیرفت که هنوز به طور کامل محقق نشده است؛ حدود 300 هزار نفر در سال جاری به حوزه بازنشستگان آموزش و پرورش می پیوندند که طبیعتا جایگزین ها باید افرادی باشند که سابقه بیشتری در عرصه همکاری با این وزارتخانه داشته اند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همسان سازی حقوق کارمندان دولتی و سازمان تامین اجتماعی امری مهم محسوب می شود که باید به آن توجه شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی نیازمند حمایت است لذا برای سال آینده حدود 6 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که پیشنهاد می شود کمیسیون تلفیق این رقم را به 10 هزار میلیارد تومان افزایش دهد، خاطرنشان کرد: در بودجه سال جاری برای پرداخت تعهدات دولت به سازمان تامین اجتماعی اعتبار لازم در نظر گرفته شد لذا از دولتمردان می خواهیم آنچه به عنوان بدهی وجود دارد هر چه سریع تر پرداخت شود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: