دیدار ظریف با وزیر خارجه استرالیا

کدخبر: 2344392

وزرای امور خارجه ایران و استرالیا در دهلی نو دیدار و در خصوص روابط دوجانبه از جمله مسائل کنسولی گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزرای امور خارجه ایران و استرالیا در دهلی نو دیدار و در خصوص روابط دوجانبه از جمله مسائل کنسولی گفتگو و تبادل نظر کردند.

گفتنی است، وزیر امور خارجه برای شرکت در پنجمین اجلاس گفتگوی بین‌المللی «رایسینای هند» به دهلی سفر کرده است؛ او در دیدار با «نیلس آنن» وزیر مشاور در امور خارجی دولت فدرال آلمان با انتقاد از بی عملی اروپایی‌ها در قبال تعهداتشان در برجام، اقدام آنها برای استفاده از مکانیسم حل و فصل اختلافات را از نظر حقوقی بی مبنا و از نظر سیاسی اشتباه راهبردی خواند.

ظریف روز گذشته در دیدار با «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان درباره تحولات منطقه‌ای، به‌ویژه پس از ترور سپهبد شهید سلیمانی و آخرین شرایط سیاسی و گفتگوهای صلح در افغانستان گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی به‌طور خصوصی با «آجیت دوال» مشاور امنیت ملی هند نیز دیدار و گفتگو کرد.

«جوزف بورل» نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی همچنین امروز(پنج شنبه) با وزیر امور خارجه در دهلی نو دیدار کرد، در این دیدار ظریف با برشمردن اشتباهات و بی عملی اروپایی ها در قبال تعهدات شان در برجام، اقدام اخیر سه کشور اروپایی و ادعاهای آنها را مردود خواند و خواستار تصحیح رفتار آنان در قبال ایران و برجام شد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: