آمریکا به دنبال ساخت ۴ پایگاه نظامی در کردستان عراق

کدخبر: 2344460

منابع آگاه از رایزنی هیأت‌های آمریکایی با رئیس و نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق طی دو روز اخیر برای احداث چهار پایگاه نظامی آمریکا در این منطقه خبر دادند.

یک منبع سیاسی مطلع، از دیدارهای دو روز اخیر مقامات مسئول آمریکایی و مقامات دولت منطقه کردستان خبر داد و گفت که این دیدارها روی چند مسئله متمرکز بود.

وی در گفت‌وگو با «بغداد الیوم» تصریح کرد: هیأت‌های نظامی و سیاسی آمریکایی، با «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان و «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر و معاون او درباره پرونده‌های حضور آمریکا در داخل عراق و منطقه کردستان رایزنی کردند.

این منبع افزود: در این دیدارها درباره روند تداوم حمایت کردها از بقای نیروهای آمریکایی و رد مسئله عقب‌نشینی آنها از عراق یا لغو توافق‌نامه امنیتی و همکاری درباره احداث چهار پایگاه نظامی از جمله پایگاه «الحریر» در منطقه کردستان گفت‌وگو شد.

بنا بر این گزارش، تقویت روابط دیپلماتیک، همکاری در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و تسریع افتتاح بزرگ‌ترین کنسولگری آمریکا در اربیل، از دیگر مسائل مطرح کرد.

نیچروان بارزانی، دیروز در همین راستا اعلام کرد که تصمیم پارلمان عراق مبنی بر اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور، تصمیم خوبی نبود و صرفا تصمیم اتخاذی گروه‌های شیعی در پارلمان بدون مشورت گروه های سنی و کرد است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: