مشمولان قانون مالیات بر ارزش افزوده موظفند معاملات خود را ثبت کنند

کدخبر: 2344548

مجلس مشمولان قانون مالیات بر ارزش افزوده را موظف کرد که پس از راه اندازی سامانه مؤدیان، در این سامانه ثبت نام کرده و معاملات خود را در آن ثبت کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه) پارلمان در جریان بررسی جزییات لایحه مالیات بر ارزش افزوده ماده ۱۳ این لایحه را به تصویب رساندند.

براساس این مصوبه، پس از راه اندازی سامانه مؤدیان، همه مشمولان این قانون موظفند به ترتیبی که سازمان مقرر و اعلام می‌کند، در سامانه مزبور ثبت نام نموده و معاملات خود را در آن ثبت نمایند.

ثبت معاملات (خرید و فروش) در سامانه مؤدیان، به منزله ثبت در دفاتر قانونی است. تا آن زمان، ترتیبات ثبت نام، نحوه ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی و رسیدگی به آن ها حسب مقررات قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۷ /۲/ ۱۳۸۷ و اصلاحات بعدی آن است.

در سایر موارد، مفاد این قانون جاری است. ثبت معاملات و اطلاعات نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص اقلام محرمانه در سامانه مؤدیان، مطابق دستورالعملی می باشد که توسط وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی (سازمان) و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح تهیه و ابلاغ می‌شود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: