۴۲ درصد متقاضیان مسکن ملی حذف شدند

کدخبر: 2345140

اسلامی گفت: پیش از پایان سال، دور جدید ثبت نام برای متقاضیان واجد شرایط مسکن ملی انجام خواهد شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز (یکشنبه) در حاشیه مراسم معارفه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در جمع خبرنگاران از حذف ۴۲ درصد ثبت‌نام کنندگان طرح ملی مسکن خبر داد.

اسلامی در خصوص حذف ثبت‌نام شدگان در طرح ملی مسکن گفت: ۵۸ درصد ثبت‌نام‌ کنندگان دارای شرایط دریافت مسکن در این طرح معادل ۱۴۰ هزار خانوار هستند که واحد مسکونی دریافت می‌کنند.

او افزود: ثبت نام جدید برای جایگزین کردن افراد جدید با حذف‌شدگان، پیش از پایان امسال انجام خواهد شد.

افزایش ۲۹ درصدی قیمت مسکن هم در دی ماه

اسلامی در پاسخ به سوالی نسبت به افزایش ۲۹ درصدی قیمت مسکن هم در دی ماه گفت: قیمت مسکن تابع مولفه‌های اقتصادی ازجمله بورس، بانک و ارز است و ما سعی خواهیم کرد با افتتاح واحد‌های مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن بتوانیم قیمت‌ها را در این بازار کنترل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگر درباره آخرین اقدامات لازم در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: روز گذشته ستاد ملی بازآفرینی شهری برگزار شد که در آن خدمات و اقدامات متعددی برای شناسایی بافت‌های فرسوده در استان‌های مختلف انجام می‌شود. وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه‌های نوسازی و بازآفرینی شهری توسط شرکت‌های توسعه گر و مردم اجرا می‌شود و تاکنون ۲۰ هزار واحد مسکونی در طرح بازآفرینی شهری ثبت نام کردند و ۲۰ هزار نفر هم به زودی برای اخذ پروانه ثبت نام خواهند شد. اسلامی درباره تاخیر در نوسازی بافت‌های فرسوده هم گفت: مهم‌ترین اقدامی که وزارت راه و شهرسازی امسال شروع کرده، شناسایی اراضی برای طرح‌های اقدام ملی مسکن بود و در ۶ بهمن هم فرآیند‌های شناسایی اراضی و خرید اراضی را در بافت‌های فرسوده را آغاز خواهیم کرد. او افزود: تمامی مسیر‌ها برای نوسازی بافت‌های فرسوده هموار شده و به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در حوزه مسکن در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تسهیلاتی برای متقاضیان بافت‌های فرسوده با نرخ سود ۱۸ درصد در نظر گرفته شده که ۹ درصد از این میزان را دولت پرداخت می‌کند و ۹ درصد دیگر را متقاضی پرداختن می‌کند، گفت: در بافت‌های فرسوده هر آنچه که برای سرانه‌های زندگی مردم از جمله مدرسه، مسجد، مراکز فرهنگی و تجاری وجود دارد در بافت‌های فرسوده قرار دارد که این خود به عنوان مهم‌ترین مزیت در این حوزه‌ها به شمار می‌رود. اسلامی توضیح داد: در استان کردستان هدف گذاری شده تا سال ۱۴۰۰ برخی از محلات از حوزه بافت‌های فرسوده خارج شود و به صورت کامل مشکلاتی که در این محله‌ها وجود دارد برطرف شده است.

آزاد راه تهران شمال در دهه فجر افتتاح نمی شود

او همچنین درباره افتتاح آزاد راه تهران شمال هم گفت: تمامی نکات ایمنی در این قطعه رعایت شده و هیچ مشکلی از لحاظ امنیت برای تردد مسافران ندارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در دهه فجر این قطعه افتتاح نمی‌شود، اما تا پایان بهمن ماه با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: