عباس: مخالف تمام و کمال «معامله قرن» بوده و هستم

کدخبر: 2345252

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن رد معامله قرن، تأکید کرد که مخالف این طرح ادعایی صلح آمریکا بوده و هست.

برخی از منابع فلسطینی از اظهارات «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر لزوم مقابله با طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» خبر دادند.

این منابع تأکید کردند که عباس اعلام کرده است که به مردم فلسطین اجازه خواهد داد که «به شیوه خود، مخالفت با معامله قرن را اعلام کنند».

شبکه خبری «المیادین» به نقل از عباس گزارش داد، ریاست تشکیلات خودگردان به سرویس‌های امنیتی اجازه نخواهد داد که از اعتراضات فلسطینی‌ها علیه رژیم صهیونیستی جلوگیری کنند.

وی در جمع اعضای جنبش «فتح» گفته است که «روزهای دشواری پیش روی داریم و باید نتایج عدم پذیرش [معامله قرن] را -هر چه که باشد- تحمل کنیم».

منابع مذکور به نقل از عباس اعلام کردند که «نیازمند افزایش مقاومت مردمی در تمامی مناطق و تحریک تمامی کادرهای جوان هستیم و اینکه خیابانها را ترک نکنیم».

به گفته این منابع، عباس گفته است زمانی که نپذیرفت با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت‌وگو کند، «مرا تهدید کردند که به خاطر رفتارم -که آن را احمقانه خواندند- بهای سنگینی پرداخت خواهم کرد».

وی با اشاره به اینکه «چیزی از عمر باقی نمانده است»، تصریح کرد که «نمی‌خواهم خائن باشم» و هر گروهی در فلسطین که می‌خواهد با تشکیلات خودگردان باشد، از آن استقبال می‌شود.

منابع مذکور به نقل از عباس اعلام کردند که «به معامله قرن نه گفتم... و همچنان نه خواهم گفت... ترامپ می‌خواهد چیزی به ما تحمیل کند که ما آن را نمی‌خواهیم... این غیر ممکن است ».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد که «طی روزهای آینده، موضع ما، واحد خواهد بود و باید مواضع حماس و جهاد اسلامی را نیز دنبال کند».

وی خاطر نشان کرد که «ما در روزهای آینده، در وضعیت فوق‌العاده قرار خواهیم داشت و از همه ما می‌خواهیم که در کنار ما باشند. ما نیازمند همه هستیم».

عباس در پایان تأکید کرد که «ما موشک و هواپیما نداریم... ولی اراده، عزم و ملت بزرگی داریم».

در همین ارتباط، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امروز در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که طرح صلح آمریکا عصر فردا (سه‌شنبه) رونمایی خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا گفت که «طرح صلح تاریخی که فردا اعلام خواهد شد، مورد توافق بسیاری از کشورهای عربی بوده و فکر می‌کنم که فلسطینیان نیز در نهایت خواستار آن خواهد بود.»

وی افزود که طرح صلح شانس (موفقیت) دارد و اگر فلسطینیان خواستار توافق نباشد، توافقی حاصل نخواهد شد.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، این طرح پایتختی قدس را از فلسطینی‌ها سلب کرده، حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بخش اعظم کرانه باختری را به رسمیت شناخته و آوارگان فلسطینی را از حق بازگشت محروم می‌کند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: