یحیی سریع: جلوی یک طرح بزرگ خصمانه که صنعاء را هدف گرفته بود، گرفتیم

کدخبر: 2345337

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن اعلام خنثی‌سازی طرحی علیه صنعاء تصریح کرد، در عملیات «البنیان المرصوص» ۲۵۰۰ کیلومتر مربع آزاد شده است.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (چهارشنبه) در یک کنفرانس خبری عملیات اخیر در جبهه «نهم» را «البنیان المرصوص» معرفی و اعلام کرد، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند جلوی یک طرح بزرگ خصمانه که صنعاء را هدف گرفته بود، بگیرند.

وی افزود، نیروهای یمنی در یک پاتک موفق به پاکسازی تمام مناطق در جبهه «نهم» و وارد کردن خسارت‌های بسیار زیاد جانی و تجهیزاتی به دشمن شدند.

سریع گفت: «نیروهای ما در پی فروپاشی نیروهای دشمن به پیشروی خود تا غرب شهر مأرب ادامه دادند و چند شهر در استان‌های مأرب و الجوف را آزاد کردند».

وی تأکید کرد، در عملیات «البنیان المرصوص» ۲۵۰۰ کیلومتر مربع آزاد شده است.

سریع ادامه داد، در این عملیات هزاران نفر از نیروهای دشمن کشته، زخمی یا اسیر شده‌اند و ۱۷ تیپ نظامی و ۲۰ گردان نیروهای ائتلاف سعودی از بین رفته است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد :«دو تیپ در منطقه به اصطلاح سوم از صرواح به سمت مأرب و سه تیپ در منطقه به اصطلاح ششم در الجوف نابود شدند».

وی افزود، نیروهای ارتش یمن در راستای دستور فرماندهی خود اجازه داده‌اند صدها نفر از نیروهای دشمن فرار کنند.

سریع گفت: با تعداد زیادی موشک و پهپاد شرکت آرامکو در جازان، افرودگاه ابهاء و پایگاه خمیس مشیط و اهداف حساس دیگر در عمق سعودی هدف گرفته شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در واکنش به رونمایی از «معامله قرن» بر همبستگی کامل ملت یمن با ملت فلسطین در مقابله با این «توطئه آمریکایی اسرائیلی» تأکید کرد.

جبهه نهم در شرق صنعا از هفته گذشته شاهد درگیری‌های شدید میان ارتش یمن و نیروهای دولت مستفی است. درگیری‌هایی که با یک حمله نیروهای دولت مستعفی آغاز شد اما این حمله با پاسخ سخت نیروهای مسلح یمن به شکست انجامید و مناطق زیادی در این منطقه به دست ارتش یمن افتاد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: