سفارت ایران در پکن:

تاکنون موردی از ابتلای ایرانیان مقیم چین به کرونا نداشتیم

کدخبر: 2345341

سفارت ایران در چین با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلای ایرانیان مقیم به ویروس کرونا گزارش نشده، اعلام کرد که این سفارتخانه در حال بررسی گزینه های مختلف برای متقاضیان ایرانی خروج از ووهان است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین در اطلاعیه ای ضمن تشریح آخرین اقدامات انجام شده در پی شیوع ویروس کرونا در چید اعلام کرد:هم اکنون 80 نفر از هموطنان مان در شهر ووهان حضور دارند که سفارت در تماس مستمر با آنان، پیگیری وضعیت و سلامت آنهاست.

در این اطلاعیه آمده است: اقدامات و پیگیری های متعددی در خصوص امور و درخواست های ایرانیان مقیم چین در حال انجام است. مشکلات آنان به ویژت درخواست خروج، مهر خروج سربازی، حمایت های معیشتی و بهداشتی در حال پیگیری است که برخی از آنان انجام شده و بدیهی است حصول تمام درخواست ها نیازمند همکاری سایر نهادها نیز است.

این سفارتخانه با اعلام اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلای ایرانیان مقیم عزیز به این ویروس گزارش نشده است، افزوده است:به دلیل ریسک بالای ابتلا و انتشار بیماری در فرآیند جابجایی گروهی افراد، خروج اتباع خارجی از ووهان از سوی مقامات محل و سازمان جهانی بهداشت توصیه نمی شود. با وجود آن، سفارت در حال بررسی و اجرای گزینه های مختلف برای متقاضیان خروج از ووهان است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه نیز دیروز سه شنبه به تشریح آخرین اقدامات انجام شده از سوی وزارت خارجه در پی شیوع ویروس کرونا پرداخت.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: