مصلحت اندیشی سعودی‌ها برای انصارالله!

کدخبر: 2346686

وزیر خارجه عربستان سعودی می‌گوید که با وجود تشدید تنش‌ها در یمن اما ریاض به گفت‌وگو و تلاش برای آنچه مصلحت یمنی‌ها خواند، ادامه می‌دهد.

«فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر خارجه عربستان سعودی در کنفرانس امنیتی مونیخ بر آمادگی ریاض برای گفت‌وگو با جنبش انصارالله تأکید کرد حال آنکه ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی روز گذشته در تازه‌ترین جنایت خود با بمباران نقاطی در الجوف بیش از ۳۰ نفر را کشته و زخمی کرد.

بن فرحان امروز یکشنبه گفت که ریاض با وجود تشدید تنش‌ها در یمن اما به گفت‌وگو و تلاش برای آنچه به مصلحت یمنی‌هاست، ادامه می‌دهد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، بن فرحان گفت که «توپ اکنون در زمین حوثی‌هاست و آن‌ها باید تصمیم بگیرند که صلح را می‌خواهند یا سیطره به زور را».

این وزیر سعودی مدعی شد که عربستان فعالیت‌های نظامی خود در یمن را تا ۹۸ درصد کاهش داده و بقیه مسائل به دیگر طرف‌ها بستگی دارد تا به توافقی دست یابند.

در همین ارتباط «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت که ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی تنها زبان زور را می‌فهمد و زور تنها راه وادار کردن این ائتلاف به پذیرش صلح است.

البخیتی افزود که تحولات میدانی نه تنها خبر از آرام‌سازی نمی‌دهد بلکه نشاندهنده تشدید تنش‌هاست و شاید آخرین نشانه نیز سرنگونی هواپیمای «تورنادو» در منطقه الجوف واقع در شرق یمن است.

این در حالی است که ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی روز شنبه(دیروز) با بمباران مناطقی در الجوف، بیش از ۳۰ نفر را کشته و زخمی کرد.

ارسال نظر: