موزه هدایای علی‌اکبر صالحی با حضور وی در قزوین افتتاح شد

کدخبر: 1019980

شهردار قزوین اظهار داشت: موزه هدایای علی‌اکبر صالحی به منظور نگهداری هدایا و اقلامی که سفیران دیگر کشورها به وی در دوران وزارت خارجه از سال ۸۹ تا ۹۲ اهدا کرده‌اند برپا شده

به گزارش «نسیم»، صبح امروز موزه هدایای علی‌اکبر صالحی دربردارنده آثار اهدایی به وی در دوران تصدی مسئولیت وزارت امور خارجه از سوی سفیران و رؤسای کشورهای خارجی در محل دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قزوین افتتاح شد.

مسعود نصرتی شهردار قزوین در حاشیه این برنامه در گفتگو با فارس اظهار کرد: موزه هدایای علی‌اکبر صالحی به منظور نگهداری این هدایا و اقلامی که سفیران دیگر کشورها به وی در دوران وزارت خارجه از سال 89 تا 92 اهدا کرده‌اند برپا شده است.

وی افزود: در این موزه 154 قطعه هدیه از بیش از 50 کشور دوست به نمایش در آمده و تعدادی از اشیا نیز به موزه وزارت امور خارجه اهدا شده است.

شهردار قزوین اضافه کرد: افغانستان، پاکستان، آلمان، بلژیک، کویت، ژاپن و قبرس از جمله کشورهایی هستند که هدایای سفرا و رؤسای آنان به صالحی اهدا شده و این آثار در موزه قزوین به نمایش در آمده است.

نصرتی خاطرنشان کرد: بازدید از موزه علی‌اکبر صالحی برای عموم آزاد است و مردم می‌توانند در محل دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خیابان هلال‌احمر شهر قزوین از آن بازدید کنند.

در این برنامه حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین، مرتضی روزبه استاندار قزوین،‌ داود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان نیز حضور داشتند.

ارسال نظر: