حماس: اسرائیل راهی جز مذاکره ندارد

کدخبر: 2379408

یکی از رهبران جنبش حماس فلسطین تأکید کرد که رژیم صهیونیستی برای آزادی اسرای خود مجبور به مذاکره است و تهدیدهای این رژیم برای حمله به رفح نیز باعث تغییر مواضع حماس نخواهد شد.

«غازی حمد» از رهبران جنبش حماس فلسطین امروز جمعه تأکید کرد که صهیونیستها، هیچ راهی جز مذاکره پیش روی خود ندارند و هر گونه عملیات در «رفح» هیچ سودی برای آنان به همراه نخواهد داشت.

حمد با بیان اینکه استفاده از کارت رفح برای فشار به حماس، هیچ سودی نخواهد داشت و موضع این جنش را نیز تغییر نخواهد داد، گفت: اسرائیل از ورود به رفح هیچ سودی نخواهد برد؛ زیرا یک بار دیگر مانند غزه، غرق خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد که اگر اسرائیل تصمیم بگیرد وارد رفح شود، حماس، برای مقابله با این رژیم آمادگی بالایی دارد.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بر این باور هستند که مسئولان صهیونیست به شدت از حمله به رفح واهمه دارند و تمام تهدیدهای آنان برای یورش به این شهر، برای گرفتن امتیازات هر چه بیشتر از حماس است.

مسئولان اسرائیلی پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی، مدعی بودند که ظرف مدت کوتاهی، با حمله به غزه، هم کار حماس را یکسره خواهند کرد و هم اسرای صهیونیست را از بند مقاومت آزاد می‌کنند، ولی اکنون با گذشت بیش از 200 روز، هنوز موفق به این کار نشده‌اند.

در خصوص پروپاگاندای صهیونیستها مبنی بر یورش به رفح،روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از یک منبع گزارش داد که تل‌آویو مایل است در صورت توافق با حماس بر سر آزادی اسرا و آتش‌بس در خصوص قصد خود برای حمله به رفح تجدید نظر کند. 

این منبع با وجود این گفت که اسرائیل «در خصوص اتمام جنگ کوتاه نخواهد آمد.. این گزارش در شرایطی منتشر شد که رسانه‌های عبری زبان پیشتر مدعی شدند اسرائیل از خواسته قبلی خود مبنی بر آزادی دست‌کم ۴۰ اسیر به عنوان بخشی از توافق عقب‌نشینی کرده است.

منبع: فارس
ارسال نظر: