مشاور وزیر دادگستری در امور خانواده بیان کرد:

۴۳ درصد از زنان خیابانی مطلقه هستند

کدخبر: 1033423

مشاور وزیر دادگستری در امور خانواده، افزود: عدم حمایت‌های معنوی از زنان مطلقه بستر را فراهم می‌کند که این زنان در معرض آسیب قرار بگیرند / طلاق توافقی حقوق زنان را تضییع کره است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، پوران ولویون، قاضی و مشاور وزیر دادگستری در امور خانواده در نخستین جلسه کمیته پیشگیری از طلاق و صیانت از نهاد خانواده، بیان کرد: طلاق توافقی منجر شده است که حق و حقوق زنان ضایع شود. متاسفانه در این چند ماه اخیر بحث طلاق توافقی در رسانه‌ها و صدا و سیما بیان می‌شود و اهداف و آن چیزی که مورد نظر مقام معظم رهبری است دارد به یک نوع دیگری برداشت می‌شود.

وی بیان داشت: من خودم به عنوان یک قاضی نظرم این است که اگر دستگاه قضایی بتواند مجتمع‌های خانواده شرایط ویژه و مناسبی داشته باشند می‌تواند منجر به کاهش طلاق شود، نه از این نظر که طلاق نباید اتفاق بیافتد و جلوی آن طلاق را بگیریم که به فرار زن و خودکشی و روانی شدن اعضای خانواده بیانجامد نه مورد نظر ما این نیست.

مشاور وزیر دادگستری افزود: اولا مجلس باید قوانینی را به تصویب برساند تا دست قضات را برای اینکه طلاق‌ها و احکام منطبق با مشکلات جامعه باشد باز شود. دولت به عنوان نهاد خاص و متولی که در قانون اساسی ذکر شده است باید کمک کند و در مواردی که مجبور هستند طلاق صورت بگیرد حداقل حمایت‌های معنوی داشته باشند.

ولویون در ادامه بیان کرد: ما نظرمون این نیست که حتما مشکلات مادی می‌تواند آسیب‌زا باشد اتفاقا عدم حمایت‌های معنوی و اینکه به زنان مطلقه در جامعه با دید بدی نگاه می‌شود بستر را فراهم می‌کند و شتاب می‌بخشد که این زنان در معرض آسیب قرار بگیرند.

این قاضی دادگستری در پایان بیان داشت: طبق آماری که گرفته شده ۴۳ درصد از زنان خیابانی یا یک‌بار ازدواج کرده‌اند و یا در لیست زنان مطلقه هستند. این آمار را به خاطر اینکه در جامعه نگرانی ایجاد شود اعلام نکردم بلکه به عنوان اینکه اگر در جامعه کاری بخواهد انجام شود باید به این مسئله توجه شود که چرا در جامعه‌ بسترهایی مهیا است تا زنان مطلقه به سمت چنین موضوعاتی سوق پیدا کنند. باید بعد از مسئله جدایی این زنان و خانواده‌هایشان مورد حمایت مادی و معنوی قرار بگیرند.

ارسال نظر: