سردار جلالی: آمریکا امروز بزرگترین تولیدکننده تهدید علیه ایران است

کدخبر: 1036289

رئیس پدافند غیرعامل پیش از خطبه‌های نماز جمعه: توسعه شبکه نخبگانی در دیپلماسی مک‌دونالد، ورزشی یا اساتید زمینه نفوذ را ایجاد می‌کند/ رهبری به عنوان یک دیده‌بان عالی برای کشور با هوشمندی تهدیدات را رصد می‌کنند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، مقاومت در برابر دشمن در همه عرصه هاست، گفت: پدافند غیرعامل توسعه و حفظ اقتدار ملی در برابر دشمن است.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل از چند عنصر تشکیل می شود که یکی دشمن شناسی است، تغییر ماهیت و رویکرد دشمن را بشناسیم و برای آن راه حل پیدا کنیم؛ نکته بعدی سرمایه شناسی است و نباید حتی نگاه سنتی به سرمایه‌ها داشته باشیم، بزرگترین سرمایه در پدافند غیرعامل مردم هستند؛ این سرمایه‌ها امروز می‌تواند سرمایه‌های فیزیکی، معنوی و سایبری باشند که باید از آن در برابر تهدیدات حفاظت شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه باید تهدیدات را بشناسیم و براساس آن، برنامه‌ها را برای پدافند آماده کنیم؛ گفت: حضرت آقا می خواهند همه دستگاه‌ها و مردم برای مقابله با تهدید آمادگی داشته باشند.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: شهرک های موشکی ما را دیدید که باعث ترس دشمنان و قوت قلب دوستان شده است، سراسر میهن ما تشکیل شده است از این شهرک‌های موشکی که این یکی از حوزه های پدافند غیرعامل بود که تشخیص داده شد می تواند به نمایش درآید.

وی یادآور شد: در پدافند غیرعامل تلاش می کنیم آسیب پذیری را در برابر دشمن به حداقل برسانیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: کشور آب و برق و گاز و دیگر نیازمندی های ضروری کشور که می تواند سلامت و امنیت مردم را به خطر بیندازند از مواردی است که در حوزه پدافند غیرعامل قرار دارد.

سردار جلالی ادامه داد: پدافند غیرعامل توانایی اداره کشور در شرایط اضطراری است و پدافند غیرعامل تولیدکننده و ممکل امنیت کشور است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پدافند غیرعامل یک موضوع در سطح امنیت ملی است که با رفتن و آمدن دولت ها تغییری در آن شکل نمی گیرد و تامین کننده امنیت ملی است.

وی با اشاره به اینکه آقا می فرمایند پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است که ربطی به دور و نزدیک شدن دشمنی ها ندارند، گفت: اینکه امروز دشمن ما کیست و چیست و چگونه است یک اصل برای ماست و نمی توانیم با رویکردهای سنتی نسبت به دشمن نگاه کنیم.

سردار جلالی افزود: رهبر معظم انقلاب به عنوان یک دیده بان عالی برای کشور با هوشمندی تهدیدات را رصد می کنند و به مسئولین و مردم آن جایی که لازم است اخطار می دهند که وجود ایشان بزرگترین نعمت برای کشور است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در راس تشخیص و هشدار دهی درخصوص تهدیدات هستند که شاید با این پاسخ و تشخیص بسیاری از دشمنی ها کم شده است که رهبری به دشمن می گوید زمان بزن در و تمام شده است که این مظهر قدرت نرم جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: معظم له هشدار دادند که پس از برجام تهدیدات ما کمتر نشده است صرفا در خصوص موضوع هسته ای برخی امتیازات را داده ایم و برخی را گرفته ایم که البته ممکن است این مساله تهدیدات و فرصت هایی را ایجاد کند ولی دشمنی آمریکا همچنان هست و شخصیت های انها این را به زبان می اورند که رویکرد خصمانه ما نسبت به ایران تغییری نکرده است.

سردار جلالی در ادامه تاکید کرد: آمریکا امروز بزرگترین تولید کننده تهدید علیه جمهوری اسلامی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: رهبری معظم تاکید دارند که این برداشت سوء ایجاد نشود که دشمنی تمام شده است.

وی افزود: ریشه های تقابل ما با آمریکا یکی تقابل اسلام با لبیرال دموکراسی سکولار است دیگری اینکه آمریکایی ها از الگو شدن ایران برای مردم سالاری دینی که روی پای خود بایستد و به شرق و غرب نه بگوید می ترسند.

سردار جلالی گفت: اهداف آمریکایی ها توسعه لیبرال دموکراسی سکولاری و آمریکایی کردن ایران با عنوان هضم کردن ایران در جامعه جهانی است؛ هدف آمریکایی ها حذف محتوای انقلابی جمهوری اسلامی است؛ اما چیزی که در دشمنی آمریکا عوض شده است بهانه هاست که ممکن است روزی هسته ای و روز دیگری موشکی یا رعایت حقوق بشر و یا جزایر سه گانه و غیره باشد و براین اساس بسته ای از بهانه ها در حال ایجاد است. حوزه تهدید آمریکایی ها ثابت و دائمی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: انهایی که براساس برداشت غلط یا مغرضانه به دنبال ایجاد رابطه با آمریکا هستند استحاله در کشور را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: آنهایی که به دنبال توسعه شبکه نخبگانی در دیپلماسی مک دونالد، ورزشی یا اساتید هستند زمینه نفوذ را دارد ایجاد می کنند که از هشدارهای رهبری است که باید نسبت به آن توجه شود.

سردار جلالی در پایان گفت: شناخت محور قدرت کشور و شناخت تهدیدات می‌تواند راهگشا باشد.

ارسال نظر: