وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ما نمی‌توانیم بدون ارتباط و تعامل با جهان اقتصادمان را مقاوم کنیم

کدخبر: 2019138

نعمت‌زاده با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید یک نمود عملی در تمام بخش‌‌های کشور داشته باشد، گفت: ما نمی‌توانیم بدون ارتباط و تعامل با جهان اقتصادمان را مقاوم کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با فارس، با بیان اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی چکیده‌ای از تمام سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در سه دهه گذشته بوده است اظهارداشت: از همان بدو ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی همکاران بنده در وزارت صنعت، معدن و تجارت با دوستان ما در دولت کارهایشان را آغاز کردند و ما نیز برنامه عملیاتی و اجرایی‌مان را تدوین کردیم.

وی افزود: البته تأکید مقام معظم رهبری همواره بر جدیت و اهتمام بیشتر بوده و به همین جهت در سال جدید برنامه‌های اجرایی و عملیاتی اقتصاد مقاومتی باید بیشتر نمود داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دو موضوع درونزایی و برونگرایی در موضوع اقتصاد مقاومتی مورد تأکید قرار گرفته است، ادامه داد: ما درونزایی را اینگونه تفسیر می‌کنیم که باید از تمام امکانات و پتانسیل‌های کشور اعم از نیروهای متخصص، توانمند و امکانات و تجهیزات موجود تولید و طراحی و مهندسی داخل حداکثر استفاده را داشته باشیم و این وظیفه اصلی ماست.

نعمت‌زاده،‌ با تأکید بر اینکه همه مردم باید ما را یاری دهند تا بتوانیم از امکانات داخل بیشتر استفاده کنیم، تصریح کرد: در سال جدید تغییراتی در تعرفه‌ها و نظام وارداتی داریم البته مردم هم باید در استفاده از کالاهای داخلی اشتیاق داشته باشند همچنین تولیدکنندگان نیز باید در رقابت‌پذیر بودن کالاهایشان تلاش بیشتری کنند و همچنین بهبود کیفیت کالاها و داشتن قیمت مناسب و ارائه خدمات مطلوب را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: البته هنوز کارهای زیادی است که باید در بخش تولید، توزیع و واردات مورد توجه قرار بگیرد البته ما برای هر کدام از این بخش‌ها برنامه عملیاتی داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید یک نمود عملی در تمام بخش‌‌های کشور داشته باشد، گفت: ما نمی‌توانیم بدون ارتباط و تعامل با جهان اقتصادمان را مقاوم کنیم.

نعمت‌زاده اضافه کرد: باید صادرات تک محصولی را کمتر کنیم البته خوشبختانه در سال‌های اخیر به تدریج سهم‌مان را از فروش نفت کاهش دادیم به طوری که در سال گذشته 25 درصد درآمد ارزی کشور از فروش نفت بود.

وی تأکید کرد: ما باید نفت را عامل توسعه قرار دهیم و نه فقط عامل صادرات، لذا فکر می‌کنیم اولویت‌های 10 ساله آینده باید بیشتر بر روی صنایع مرتبط با نفت و گاز و نه تنها صادرات نفت خام باشد.

ارسال نظر: