ناآرامی در پایتخت ارمنستان/حمله افراد مسلح به ساختمان پلیس

کدخبر: 2047735

در پی حمله یک گروه مسلح به ساختمان پلیس ارمنستان در ایروان، یک نفر کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل « نسیم آنلاین »، به نقل از راشاتودی، رسانه‌های محلی ارمنستان از حمله یک گروه مسلح به ساختمان پلیس و وزارت کشور خبر دادند که طی آن یک نفر کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

* پلیس ارمنستان اعلام کرد: دو نفر از افراد پلیس در عملیات پلیس، از دست گروگانگیرها آزاد شدند. گفته می شود هفت نفر در اسارت گروگانگیرها بودند.

* پلیس ارمنستان برخی افراد را در میدان آزادی ایروان دستگیر کرد. گفته می شود این افراد از طرفداران گروگانگیرها بودند. پلیس ارمنستان همچنین از ادامه فعالیت رادیو آزادی جلوگیری کرد. رادیو آزادی از بام یک خانه چند طبقه ای، مستقیم گزارش ارسال می کرد.

* وزیر دفاع سابق ارمنستان گفت: حوادث ایروان کودتا نیست، یک اقدام تروریستی است. هاروطونیان در صحبت تلفنی این مطلب را بیان کرد.

* اوضاع پایتخت ارمنستان در ظاهر آرام است و پلیس همه راهها به سمت ایروان را بسته است. خودروها در مناطق مختلف ایروان بازرسی می شود و پلیس نظارت کاملی بر اوضاع دارد.

* بخش مطبوعات پلیس ارمنستان روز یکشنبه اعلام کرد گروهی از مخالفان یک هنگ از گشتی پلیس و یک واحد بازرسی پلیس در ایروان را به کنترل خود درآورده اند و خواستار استعفای مقامات ارمنستان هستند. نیروهای انتظامی ارمنستان می گویند برخی افراد در این حادثه زخمی شده اند.

* افراد مسلح توانسته‌اند ساختمان پلیس شهر ایروان را تصرف کنند و گفته می شود رئیس پلیس ارمنستان "والری اوسیپیان" به گروگان گرفته شده است.

برخی گزارش‌ها نیز از تلاش برای کودتا در ارمنستان خبر می دهند، شبکه‌های اجتماعی در این کشور قطع شده و تحرکات نظامی غیر عادی در این کشور مشاهده شده است .

نیروهای نظامی ارمنستان به ساختمان پلیس اعزام شده‌اند و "ولادیمیر گاسپاریان" فرمانده نیروهای امنیتی نیز در صحنه حادثه حضور دارد .

گفته می شود افراد مسلح با چند دستگاه کامیون از ورودی‌های ساختمان پلیس ارمنستان گذشتند و کنترل این ساختمان را در اختیار گرفتند .

این حمله ظاهرا با هدف آزادسازی "جیریر سیفیلیان" رهبر مخالفان ارمنستان انجام شده است، وی 20 ژوئن به اتهام توطئه برای تصرف چند ساختمان دولتی و تاسیسات مخابراتی در ایروان بازداشت شده است

سرویس امنیت ملی ارمنستان درباره حوادث ایروانطی بیانیه ای اعلام کرد : امروز صبح، گروهی از افراد مسلح به دفاتر پلیس ارمنستان حمله کردند و چند نفر را به گروگان گرفتند . ما در حال مذاکره با این گروه مسلح هستیم تا تسلیم مسالمت آمیز و آرام این افراد به مقام‌های رسمی ارمنستان را تضمین کنیم .

در ادامه این بیانیه آمده است: حامیان این مهاجمان اطلاعات نادرستی را درباره شورش یک گروه مسلح از طریق شبکه‌های اجتماعی پراکنده کرده‌اند . نهادهای دولتی در وضعیت عادی و استاندارد به فعالیت خود ادامه می‌دهند و نیروهای امنیتی در حال انجام فعالیت‌های خود هستند تا نظم و امنیت عمومی را برقرار کنند

در دست تکمیل...

ارسال نظر: