کانبرا اعلام کرد:

استرالیا از درخواست آمریکا برای کمک در مبارزه با طالبان مطلع نیست

کدخبر: 2111627

مقامات دولتی استرالیا اعلام کردند که در مورد افزایش تعداد نیروهای خود در افغانستان شتاب‌زده نخواهند بود و از درخواست آمریکا برای کمک بیشتر در مبارزه با طالبان نیز مطلع نیستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افق، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دیروز راهبردش در مورد افغانستان را اعلام کرد و گفت، نباید بر خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تمرکز شود، زیرا گروه های تروریستی خلاء بوجود آمده را پر می‌کنند.

هرچند ترامپ آمار دقیق از افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان ارائه نکرد، اما برخی از مقامات کاخ سفید گفته اند، نزدیک به ۴ هزار نظامی دیگر در این کشور اضافه می‌شود.

متعاقب این امر مقامات دولتی استرالیا اعلام کردند که در مورد افزایش تعداد نیروهای خود در افغانستان شتاب‌زده نخواهند بود و از درخواست آمریکا برای کمک بیشتر در مبارزه با طالبان نیز مطلع نیستند.

مقامات استرالیایی، با آنکه در مورد افزایش نیروهای‌ خود در افغانستان چیزی نگفته‌اند، اما تاکید کردند که با این کشور در مبارزه با تروریسم همکاری می‌کنند.

از طرفی «ماریس پاین» وزیر دفاع استرالیا اعلام کرد که منافع کشورش در این است که افغانستان دوباره به کنترل طالبان بازنگردد.

وی افزود که استرالیا قبلا ۳۰ نیرو به تعداد نیروهای نظامی‌اش در افغانستان افزوده و اکنون این نیروها، به ۳۰۰ نفر رسیده‌اند.

این نیروها در غالب ماموریت حمایت قاطع ناتو فعالیت دارند و نیروهای افغانستانی را در بخش آموزش و مشورت دهی کمک می‌کنند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: