هانی زاده درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگارن جوان:

رژیم صهیونیستی، آمریکا و عربستان به دنبال ادامه بحران در سوریه هستند

کدخبر: 2182166

کارشناس مسائل منطقه گفت: گروهک های تروریستی در عرصه های میدانی سوریه سیاست های خود را با رژیم صهیونیستی ، آمریکا و عربستان سعودی هماهنگ می‌کنند.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل منطقه در گفت وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به مذاکرات وزای خارجه ایران، روسیه و ترکیه برای حل بحران سوریه اظهار کرد: این مذاکرات می تواند به حل بحران هفت ساله سوریه کمک کند، اما مهم ترین چالش حل بحران سوریه وجود ده ها گروهک تروریستی در داخل این کشور است.

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: گروهک های تروریستی در عرصه های میدانی سوریه سیاست های خود را با رژیم صهیونیستی، آمریکا و عربستان سعودی هماهنگ می کنند و این کشور ها سعی می کنند بحران سوریه برای مدت بیشتری ادامه یابد.

هانی زاده با اشاره به اینکه راه حل های سیاسی مرتبط با راه حل های میدانی است ادامه داد: هرگاه محور مقاومت در عرصه میدانی سوریه پیشرفت کرده است، سقف مطالبات سیاسی گروهک های تروریستی پایین آمده است، بنابر این راه حل سیاسی با راه حل نظامی ارتباط مستقیم دارد.

وی تاکید کرد: بدون پیشرفت نیروهای مقاومت در سوریه به ویژه در غوطه شرقی، ادلب، عفرین و نقاط مهم دیگر سوریه امکان یافتن راه حل سیاسی در این کشور وجود ندارد.

کارشناس مسائل منطقه در پایان خاطر نشان کرد: سه کشور روسیه، ایران و ترکیه به عنوان بازیگر های مهم در عرصه داخلی سوریه می توانند از طریق هماهنگی و رایزنی یک راهکار سیاسی برای برون رفت از بحران سوریه ایجاد کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: