توسط نهاد کتابخانه‌ها؛

طرح خرید کتاب به انتخاب کتابدار اجرایی می‌شود

کدخبر: 2267753

مرحله اول طرح خرید کتاب سال ۱۳۹۷ به انتخاب کتابداران در راستای مشارکت فعال کتابداران در انتخاب منابع کتابخانه‌های عمومی و همچنین افزایش دانش عمومی کتابداران، طی روزهای آینده اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح خرید کتاب به انتخاب کتابدار با توجه به اهمیت خرید منابع بر اساس نیازهای واقعی مخاطبان و کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور به زودی و طی روزهای آینده، اجرایی می‌شود.

بر این اساس از ۷ تا ۱۱ مهر مشخصات ۲۵۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف در سامانه‌ای مجزا بارگزاری شده و در دسترس مسئولان کتابخانه‌ها قرار دارد تا کتاب‌های مورد نظر کتابداران انتخاب و نسبت به خرید آنها اقدام شود.

در این نوبت ۱۱۴ عنوان کتاب در حوزه‌ «قصه و رمان»، ۵۰ عنوان در حوزه «کودک» و ۸۶ عنوان در حوزه «نوجوان» در نظر گرفته شده است و موضوعات دیگر در نوبت‌های بعدی طرح خرید کتاب به انتخاب کتابدار به اشتراک گذاشته می شود.

بر اساس اعلام اداره کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، این طرح در سطح ۲۳۹۸ باب کتابخانه اجرا می شود و هر کتابخانه به طور متوسط ۲۷ عنوان کتاب انتخاب خواهد کرد. اداره کل منابع این نهاد تلاش کرده تا عناوین ارائه شده از تنوع ناشر برخوردار بوده و از هر ناشر به طور میانگین ۳ عنوان کتاب انتخاب شود.

در این دوره از طرح خرید کتاب به انتخاب کتابدار، سامانه‌ای برای مراجعه کتابداران توسط معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات طراحی و در دسترس قرار گرفته است. در بخشی از این سامانه، فهرست عناوینی که از دوره قبلی انتخاب کتابدار تاکنون منتشر یا به نهاد واصل شده، به رویت کتابداران می‌رسد تا در صورت تمایل بتوانند هریک از این عناوین را برای کتابخانه محل خدمت خود انتخاب کنند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: