حاجی بابایی در نشست جبهه مردمی:

برای پایان وضع موجود نیاز به یک حرکت ملی است/حقوق‌های نجومی پشتیبان‌های پنهانی دارد/ تا این دولت سر کار است، لایحه‌ "ساماندهی حقوق‌ها" به مجلس نمی‌آید

کدخبر: 2093120

حاجی بابایی در نشست جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: برای پایان وضع موجود نیاز به یک حرکت ملی بوده و فرصت مغتنمی امروز پیش روی جریان انقلاب است.

به گزارش خبرنگار سیاسی « نسیم آنلاین »، حاجی بابایی عصر امروز در نشست جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: برای پایان وضع موجود نیاز به یک حرکت ملی است و فرصت مغتنمی امروز پیش روی جریان انقلاب است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نشست اقشار این جبهه که عصر امروز دوشنبه 14 فروردین برگزار شد، با اشاره به تشکیل جبهه مردمی نیروی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: حرکتی که این جبهه از ماه‌ها قبل آغاز کرده به دلیل تهدیدات و فرصت‌هایی بود که این کشور در پیش‌ رو داشت و براساس مبانی انقلاب اسلامی، ضرورت تشکیل این جبهه احساس می‌شد.

وی افزود: به همین دلیل دوستان تصمیم گرفتند طی یک حرکت قدرتمند ملی جبهه‌ای شکل گیرد تا بتوانند به وضع موجود نه گفته و دلیل آن نیز این است که وضعیت حاکم در کشور و نوع ایرادهایی که گرفته می‌شود، علیرغم اینکه یک حرکت غیرقابل قبول و با پشتیبانی قدرتمند برخی این حرکت جلو می‌رفت، تشکیل شد.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: علت دیگر تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب به دلیل عملکرد غیرموفقی است که از سوی مسئولان شکل گرفته، تشکیل شد.

عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۲۲ اولویت کشور را لیست کرده ایم اظهار داشت: ۴۵ درصد نقدینگی کشور به علت برداشت از جیب مردم فریز شده است و این در حالی است که بیش از ۸۰ درصد رشد اقتصادی که دولت میگوید به علت فروش نفت است و این رشد هیچ شغلی ایجاد نمی کند.

وی در ادامه افزود: بزرگترین مشکل امروز کشور خام فروشی نفت است که رشد حاصل نیز از فروش همین محصول است،

حاجی بابایی ادامه داد: برای رسیدن به نرخ بیکاری هشت درصد باید سالی دو میلیون شغل ایجاد کنیم که اگر هر سال ۱/۲ میلیون شغل ایجاد کنید نرخ بیکاری افزایش نمی یابد .

عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی عنوان کرد: طرح سلامت از روز اول انحراف مالی داشت و ادامه آن امروز غیر ممکن شده است.

وی با بیان اینکه تمام مسولان نظام باید در خانه شیشه‌ای بروند و دریافتی‌هایشان به محض پرداخت در معرض دید عموم مردم قرار گیرد گفت: نمیشود در کشور کسی هم وزیر، وکیل و مدیر باشد و همزمان کارخانه داری هم بکند.

حاجی بابایی با اشاره به وضعیت تولید داخلی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد کارگاه ها و کارخانجات کشور یا تعطیل شده‌اند و یا در شرف تعطیلی هستند و این به واردان بی رویه برمی‌گردد که کمر تولید را شکسته است، باید امنیت شغل و سرمایه در کشور فراهم شود.

عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به وضعیت آموزش و پرورش اظهار داشت: مخالف بکار گرفتن معلمان حق التدریس و قراردادی و شرکتی هستم، حقوق من من در دوزان تصدی وزارت آموزش و پرورش شش میلیون تومان بود که در آن دوران میانگین حقوق معلمان را ۲/۷ برابر کردیم.

وی با اشاره به صندق فرهنگیان گفت: حتی یک سفارش و یک برداشت هزینه در دوران من از صندوق فرهنگیان نبود. در دورانی که تصدی وزارت آموزش و پرورش بر عهده من بود یکی از نزدیکانم را در یکی از شهرستان‌ها مورد تفقد قرار دادند؛ سریعا ماجرا را پیگیری کردم و خودم را کتبا معادل دو برابر آن هزینه جریمه کردم و به حساب وزارت‌خانه واریز کردم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش به مشکلات بهداشت و درمان در کشور اشاره کرد و گفت: براساس سیاست‌های کلی بخش سلامت جامعه ما باید به سمت یک بهداشت عمومی و درمان با کمترین هزینه حرکت کند. از روز اولی که طرح تحول سلامت اجرایی شده به دلیل هزینه‌های زیاد و انحرافات با یک بن‌بست روبرو شده است.

حاجی‌بابایی به حذف ماده 38 لایحه برنامه ششم توسعه که همان تعیین سقف برای مدیران است، اشاره کرد و گفت: بنده دیگر اراده محکمی برای ساماندهی این مسئله نه در دولت و نه در مجلس مشاهده نمی‌کنم، البته اراده‌ای که در مجلس وجود داشت در برنامه ششم توسعه تجلی پیدا کرد و نمایندگان برای ساماندهی این مسئله زحمت کشیدند، اما زمانی که ماده 38 برنامه ششم توسعه که با آن قدرت و صلابت تنظیم و تفهیم شد از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام حذف شد، اگر قرار باشد برای ساماندهی این حقوق‌ها طرحی از سوی مجلس داده شود، این طرح استحکام کافی نخواهد داشت.

وی معتقد است که حداقل در این دولت لایحه‌ای برای ساماندهی حقوق‌ها داده نخواهد شد، حتی لایحه دائمی شدن قانون مدیریت کشوری نیز تا زمانی که این دولت سر کار است به مجلس نخواهد آمد، مگر آنکه خلاف آن اثبات شود.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه ادامه داد: برنامه ششم توسعه برنامه قدرتمند و موفقی است که بحث مبارزه با اشرافی‌گری را برای همه مسئولین بدون استثناء در نظر دارد و به نوعی همه مسئولین باید طبق این قانون به یک خانه شیشه‌ای بروند و همه باید یک فیش واحد حقوق دریافت کنند.

حاجی‌بابایی تأکید کرد: اشرافی‌گری باید بدون رودربایستی میان تمام نیروهای انقلابی اجرا شود و به عنوان یک امر مهم و خاص عمومی تلقی شود.

نماینده مردم همدان در مجلس به تلاش‌های دیوان محاسبات کشور در رابطه با بحث حقوق‌های نجومی اشاره کرد و گفت: با وجود زحماتی که این دیوان کشیده، متأسفانه در رابطه با حقوق‌های نجومی تلاش دیوان جدی و قابل دفاع نیست و همه به دنبال کمرنگ شدن این مسئله هستند که انگار کاری نشده است.

حاجی‌بابایی به لایحه دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری به مجلس اشاره کرد و گفت: فرقی نمی‌کند که این لایحه به صورت لایحه مستقل برای ساماندهی حقوق به مجلس ارائه شود. مهم اراده و احساس مسئولیت برای ارائه یک لایحه جامع و دقیق به مجلس است که حداقل چنین اراده‌ای را مشاهده نمی‌کنم.

ارسال نظر: