تیم ملی کاراته ایران با ۱۲ مدال سوم آسیا شد

کدخبر: 2377498

تیم ملی کاراته ایران در نوزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا، با کسب ۳ مدال طلا، ۲ نقره و ۷ برنز در حالی که در تعداد مدال طلا با دو تیم قزاقستان و ژاپن برابر بود و در تعداد مدال برنز نیز از این تیم‌ها برتر بود تنها به خاطر یک مدال نقره کمتر در جایگاه سوم ایستاد.

نسیم آنلاین: امروز (یکشنبه) و در روز پایانی رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در مالزی، کومیته تیمی مردان و زنان ایران به مصاف حریفان خود رفتند که تیم مردان همچون گذشته به مدال طلا رسید و تیم بانوان هم مدال نقره گرفت.

در بخش مردان، تیم ایران که با نفرات جوان راهی میدان شد با ترکیب محمود نعمتی، مهدی خدابخشی، سامان عدالتی، صالح اباذری و مهدی عاشوری مقابل عربستان، عراق و اردن صاحب برتری شد تا به فینال برسد.

 

شاگردان شهرام هروی در فینال برابر تیم مدعی قزاقستان نیز عملکردی درخشان داشتند و با برتری سه بر صفر، سزاوارانه مدال طلا را از آن خود کردند. در این دیدار، صالح اباذری، محمود نعمتی و مهدی عاشوری برای تیم ایران صاحب پیروزی شدند و مبارزه مهدی خدابخشی با نماینده قزاقستان هم به تساوی انجامید.

این نهمین بار در ادوار مسابقات رقابت‌های آسیایی است که کومیته تیمی مردان ایران به مدال طلا دست یافت که پنج طلای آن در زمان سرمربیگری شهرام هروی به دست آمده است.

در بخش زنان تیم ایران با ترکیب مبینا کاویانی، آتوسا گلشادنژاد، مبینا حیدری و لیلا برجعلی روی تاتامی رفت و با غلبه بر تیم‌های تایلند، ازبکستان و ژاپن راهی نیمه‌نهایی شد. حیدری در مبارزه مقابل نماینده ژاپن دچار شکستگی دست شده و به بیمارستان منتقل داده شد تا فینال را از دست بدهد.

تیم زنان ایران در فینال مقابل ویتنام قرار گرفت و نتوانست کاری از پیش ببرد و با قبول شکست دو بر صفر، به مدال نقره بسنده کرد. در این دیدار، آتوسا گلشادنژاد و لیلا برجعلی مقابل نمایندگان قدرتمند ویتنام، شکست خوردند.

رقابت‌های کومیته تیمی، مهمترین بخش مسابقات آسیایی و جهانی محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر: