قیمت طلای جهانی چهار دلار افزایش یافت

کدخبر: 1001378

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز برای پنجمین جلسه متوالی افزایش یافت و به بالاترین رقم در طی سه ماه گذشته رسید/ قیمت هر اونس طلا امروز با افزایش چهار دلاری به ۱۲۲۹ دلار و ۵۵ سنت رسید

به گزارش «نسیم»، بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز تا رقم 1232 دلار و 20 سنت بالا رفت که بالاترین رقم از ماه فوریه تاکنون بود، اما سپس تعدیل شد و تا رقم 1229 دلار و 55 سنت پایین آمد که بر این اساس امروز رشد 4 دلاری داشته است. این طولانی ترین دوره رشد قیمت طلا از ماه مارس تاکنون است.

قیمت فلز زرد در طی روزهای اخیر تحت تاثیر انتشار آمارهای ضعف از اقتصاد آمریکا که به ارزش دلار لطمه زده و احتمال افزایش زودهنگام نرخ بهره را کاهش داده، رشد داشته است.

ارزش دلار در برابر یورو پس از انتشار امارهای ضعیف از تولیدات صنعتی و احساس مصرف کننده در آمریکا، به نزدیکی پایین ترین رقم 3 ماه اخیر رسید.

ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «علاوه بر عوامل فنی مساعد، ما هیچ تغییری در چشم انداز ضعیف دلار مشاهده نمی کنیم. این روند همچنان موجب تقویت قیمت کالاها و به خصوص قیمت طلا خواهد شد.»

آمارهای ضعیف این ایده را تقویت کرد که اقتصاد آمریکا هنوز به اندازه کافی وارد روند ترمیمی قدرتمند خود نشده است تا بانک مرکزی این کشور نخ بهره را افزایش دهد. این تلقی موجب تقویت قیمت طلا شده است.

بازارها پیشتر انتظار داشتند فدرال رزرو در ماه ژوئن شروع به افزایش نرخ بهره کند.

بر اساس تحقیق فدرال رزرو شعبه فیلادلفیا، اقتصاددانان پیش بینی خود از رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم و کل سال جاری را کاهش داده اند و انتظارات خود از رشد بازار کار این کشور را نیز تعدیل نموده اند.

سرمایه گذاران اکنون در انتظار انتشار صورت مذاکرات نشست آوریل فدرال رزرو در روز چهارشنبه هستند.

ارسال نظر: