نکو: مجلس و دیوان محاسبات برداشت غیرقانونی دولت از صندوق توسعه ملی را تایید کرده‌اند

کدخبر: 964209

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «نسیم» افزود: صحبت‌های آقای جهانگیری، هم نسبت به نمایندگان مجلس بوده و هم نسبت به دیوان محاسبات کشور/ دیوان محاسبات معمولا به اسنادی استناد می‌کند که معمولا معتبر است

ابراهیم نکو دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به اظهارات اخیر معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص خبرهای مربوط به برداشت از صندوق توسعه ملی به نسیم گفت: متاسفانه اخیرا مسائلی در کشور مطرح می‌شود که کاملا ضد و نقیض است و اظهارات متناقضی در خصوص آن مطرح می‌شود؛ به طور مثال همین برداشت 4.1 میلیارد دلاری اخیر دولت از صندوق توسعه ملی که خبر آن اعلام شد و پس از مدتی تکذیب شد یا خبر مربوط به فساد اخیر بانکی که توسط یکی از مسئولان و با رقم بسیار بالایی اعلام شد، اما مسئول دیگری آنرا رقم کوچکی در حد یک فساد مطرح می‌کند. یعنی این دو امر کاملا ضد هم هستند و با هم در تضادند و این تناقضات در جامعه نه‌تنها مورد قبول نیست ، بلکه موجب بی‌اعتمادی به مسئولان می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با بیان اینکه خبر برداشت از صندوق توسعه ملی در مجلس مطرح شد، گفت: مسلما یک اتفاقاتی افتاده و این اتفاق را به طور کامل تکذیب کردن نشان از این دارد که اختلاف‌ها بسیار بالاست.

وی افزود: من فکر می کنم صحبت‌های آقای جهانگیری هم نسبت به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده و هم نسبت به دیوان محاسبات کشور و اگر مجلس یا دیوان محاسبات به این نتیجه رسیده باشد که چنین برداشتی صورت گرفته است باید نسبت به اظهارنظر آقای جهانگیری واکنش نشان دهند، مخصوصا کسانی که پیگیر این موضوع هستند.

ابراهیم نکو با بیان اینکه موضوع برداشت از صندوق توسعه ملی در مرکز پژوهش‌های مجلس هم مطرح است، اذعان داشت: البته دیگری را به دروغ‌گویی متهم کردن کار درستی نیست و در شرایط فعلی به صلاح کشور نیست. در واقع دیوان محاسبات معمولا به اسنادی استناد می کند که معمولا معتبر هستند و این نشان می‌دهد که دیوان محاسبات خطایی نداشته و دولت به جای اظهارنظرهای این‌چنینی و متهم کردن طرف مقابل، می‌تواند آمار و مدارک و اسنادی ارائه دهد که این اتفاق نیفتاده است.

وی توضیح داد: اگر مجلس یا دیوان محاسبات کشور اشتباها چنین مسئله‌ای را مطرح کرده باشند باید با جرات و شهامت موضوع را بیان کنند تا فضا خیلی گل‌آلود نباشد که مردم و صاحب‌نظران قضاوت‌های متفاوتی داشته باشند و یک گروه را به دروغ‌گویی متهم کنند.

دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با بیان اینکه "تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها" در وضعیت کنونی صدق می‌کند به نسیم گفت: به نظر می‌آید که این اتفاق افتاده است و تکذیب کردن این اتفاق در این زمان کمی معنادار است.

ارسال نظر: