رئیس سابق دانشکده اقتصاد علامه: خروج از رکودی که "سیف" می‌گوید پایدار نیست

کدخبر: 986048

رضا مقدس در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: اگرعوامل بنیادی رونق دراقصاد کشور استمرار نداشته باشد، اثرات متغیرهای بنیادی از بین خواهد رفت

رئیس سابق دانشکده اقتصاد علامه در گفتگو با «نسیم» با بیان اینکه اگر عوامل بنیادی رونق در اقصاد کشور استمرار نداشته باشد، اثرات متغیر های بنیادی از بین خواهند رفت و افزود که تا زمانی که اطلاعات مستند بانک مرکزی اعلام نشود نمی توان راجع به خروج اقتصاد کشور اظهار نظر قطعی کرد.

رضا مقدس در واکنش به اظهارنظر رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر خروج کامل اقتصاد ایران از رکود توضیح داد: درصنایع خودروسازی و برخی صنایع دیگر کم و بیش تحرکاتی وجود دارد، اما رشد باید پایدار باشد. وی ادامه داد: رشد کنونی اقتصاد و خروج از رکودی که آقای سیف از آن سخن میگویند پایدار نیست و مقطعی است.

به گفته وی، انتظارات و توهمات در بازار سرمایه اثر گذار بوده و تصریح کرد که برخی از شرکت ها هنوز رونق واقعی را احساس نکرده اند که همین امر هم تاثیر خود را بر بازار سرمایه خواهد گذارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علامه ، تغییر در دولت را عاملی التیام بخش بخش در جو روانی اقتصاد کشور دانست و به نسیم تصریح کرد که در صورت حل نشدن معضلات موثر در عوامل بنیادی، متغیرهای انتظاری کاهش یافته و مشکلات رکود دوباره به اقتصاد کشور بازخواهد گشت.

وی عملی کردن اقتصاد مقاومتی را عامل مهمی درایجاد رونق اقتصاد کشور برشمرد که بر این اساس، سازمان های دست اندر کار باید با عملیاتی ساختن آن زمینه رونق بیشتر را فراهم آورند.

ارسال نظر: