آخرین روز رزمایش "پیامبر اعظم ۱۱"

نیروی زمینی سپاه مقابله با تروریست‌های تکفیری در عمق افغانستان را تمرین کرد/ اجرای عملیات یگان ویژه صابرین + تصاویر

کدخبر: 2088612

مرحله نهایی رزمایش "پیامبر اعظم (ص) ۱۱" نیروی زمینی سپاه با اجرای عملیات توسط رزمندگان یگان ویژه صابرین آغاز شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به نقل از سپاه نیوز، مرحله نهایی رزمایش امنیتی دفاعی پیامبر اعظم (ص) 11 نیروی زمینی سپاه صبح امروز (4 اسفندماه) با حضور سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص)، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار سرتیپ پاسدار مهدی ربانی معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی دیگر از مقامات و فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح با اجرای عملیات توسط رزمندگان تیپ نیروی مخصوص صابرین در منطقه عمومی شرق کشور آغاز شد.

بنابراین گزارش؛ در این مرحله از رزمایش عملیات دفاع مرزی در مقابل تهاجم دشمن، آتش بار سنگین توپخانه بر روی مواضع دشمن، اقدامات شناسایی و اطلاعاتی با استفاده از پهپاد، پشتیبانی هوایی یگانها با استفاده از بالگردها، شلیک راکتهای پیشرفته و دقیق زن از مواضع ثابت و متحرک به انجام خواهد رسید.

عملیات شبیه‌سازی مقابله با خودروهای انتحاری توسط سپاه در شرق کشور

در آخرین روز از رزمایش پیامبر اعظم (ص) 11 نیروی زمینی سپاه که در شرق کشور در حال برگزاری است یگان‌های حاضر در این رزمایش در یک عملیات شبیه‌سازی شده مقابله با خودروهای انتحاری گروه‌های تکفیری را تمرین کردند.

بنا بر این گزارش، در این عملیات 5 خودروی انتحاری در پوشش خودروهای مردمی اقدام به ورود از مرز کرده که سه خودرو در مواجهه با کمین نیروهای سپاه پاسداران منهدم شدند. یکی از این خودروها توانست خود را در نزدیکی یکی از مقرهای دیده‌بانی منفجر کند و خودروی پنجم نیز به وسیله آرپی‌چی توسط یکی از یگان‌های عمل‌کننده از نیروهای صابرین مورد اصابت قرار گرفت. رزمایش زمینی پیامبر اعظم (ص) 11 امروز به پایان می‌رسد.

عملیات مشترک تانک‌های T-۷۲ و "نفربرهای براق" سپاه علیه دشمن فرضی

در ادامه مرحل پایانی از رزمایش پیامبر اعظم (ص) 11 نیروی زمینی سپاه، زره‌پوش‌های نزسا عملیات رزمی علیه مواضع دشمن را آغاز کردند.

در این عملیات، تانک‌های T-72، نفربرهای براق (نمونه ایرانی از نفربر بی ام پی 1 ) و نفربر BMP2 نیروی زمینی سپاه، با پستیبانی نیروهای زمینی، به مواضع دشمن فرضی حمله کردند.

تانک‌ها و نفربرهای نزسا با آتش سنگین روی مواضع دشمن فرضی، یگان‌ها و خودروهای دشمن را منهدم کردند.

نیروی زمینی سپاه مقابله با تروریست‌های تکفیری در عمق افغانستان را تمرین کرد

در آخرین مرحله از رزمایش نیروی زمینی سپاه پاسداران که با نام پیامبر اعظم(ص) 11 در شرق کشور در حال برگزاری است، یگان‌های حاضر در این منطقه طی عملیاتی شبیه سازی‌شده مقابله با گروهک‌های تروریستی و تکفیری در عمق خاک کشور همسایه افغانستان را تمرین کردند.

این رزمایش هم‌اکنون با به‌کارگیری سامانه‌های توپخانه، بالگرد و هواپیماهای بدون سرنشین و نیز عملیات یگان صابرین در حال برگزاری است و امروز به پایان می‌رسد.

سرلشکر رشید در رزمایش نیروی زمینی سپاه حاضر شد

سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء صبح امروز به منظور نظارت بر آخرین مرحله از رزمایش پیامبر اعظم 11 که توسط نیروی زمینی سپاه در منطقه عمومی شرق کشور که در حال برگزاری است، حاضر شد.

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار ربانی معاون عملیات ستاد کل و سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سرلشگر رشید را همراهی می‌کنند.

هلی‌برن نیروهای سپاه/ توپخانه نزسا مواضع دشمن فرضی را درهم کوبید

سردار پورجمشیدیان سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم (ص) 11 نیروی زمینی سپاه طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: هم‌اکنون قرارگاه ثامن لشکر نصر، یگان صابرین، واحدهای جنگال و همه واحدهای رزمی دیگر، عملیات خود را علیه دشمن فرضی آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هجم شلیک‌ها بسیار زیاد و غیر قابل شمارش است، افزود: توپخانه محرم نزسا، آتش سنگین را روی دشمن فرضی ایجاد کرده است.

سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم (ص) 11 تصریح کرد: ما عملیات هلی برن را توسط بالگردهای هوانیروز با موفقیت اجرا کرده و مواضع دشمن را منهدم کردیم؛ این رزمایش دفاعی و امنیتی است و ما تمرین واقعی را جهت آمادگی در مقابل تهدیدات احتمالی به نمایش گذاشتیم.

سردار پورجمشیدیان در پاسخ به تهدیدات ترامب و نتانیاهو نیز اظهار داشت: پیام ابن رزمایش آمادگی و هوشیاری است؛ در هر شرایطی، هر تهدیدی به نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، ما اماده مقابله هستیم البته رژیم صهیونیستی که در این اِعداد قرار نمی‌گیرید.

رزمایش زمینی سپاه در شرق کشور پایان یافت

رزمایش نیروی زمینی سپاه با نام پیامبر اعظم11 در شرق کشور به کار خود پایان داد.

در این رزمایش 3 روزه، یگانهای زرهی، پهپادی، توپخانه‌ای و بالگردی سپاه بکار گرفته شد و راکت‌های هوشمند و نقطه زن نزسا نیز اهداف را در فواصل مختلف (بیش از 100 کیلومتر) مورد اصابت قرار دادند.

همچنین بالگردهای هوانیروز اقدام به شلیک راکت به سمت اهداف زمینی کرده و نیروهای صابرین نیز در دو عملیات شبیه سازی شده، مقابله با گروه‌های تروریستی در عمق خاک افغانستان و نیز مقابله با خودروهای انتحاری را تمرین کردند.

سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم نیز در آخرین مرحله از این رزمایش در منطقه حضور داشت.

ارسال نظر: