راهنمای خرید سیستم کامپیوتر گیمینگ، طراحی و رندرینگ

کدخبر: 2379470

معمولا کامپیوترهای گیمینگ، طراحی و رندرینگ از یک سخت افزار بهره میبرند زیرا هر سه آنها نیاز به پردازنده، رم و گرافیک قدرتمند دارند.

برای اجرای بازی های کامپیوتری به روز باید یک سیستم قدرتمند که دارای حداقل 16 رم با پردازنده های نسل 12 به بالا و گرافیک با ظرفیت حداقل 4 گیگ نیاز داریم.

 

Picture4

از آنجایی که سیستمهای قدرتمند گیمینگ بیشتر بازیهای گرافیگی و نرم افزارهای طراحی و رندرینگ را به راحتی اجرا میکند، کاربران جهت خرید سیستم طراحی و خرید سیستم رندرینگ به دنبال سیستم گیمینگ قدرتمند میگردند.

در واقع یک سیستم گیمینگ خوب میتواند یک سیستم طراحی و رندرینگ خوب باشد.

ایران پی سی مرکز تخصصی فروش کامپیوتر گیمینگ کامپیوتر طراحی کامپیوتر رندرینگ iran-pc

ویژگی های یک سیستم گیمینگ، طراحی و رندرینگ:

پردازنده مناسب سیستم گیمینگ

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک کامپیوتر گیمینگ، پردازنده قدرتمند آن است. برندهای معتبری مانند Intel و AMD پردازنده‌هایی را تولید می‌کنند که برای اجرای بازی‌های حجیم و پر گرافیک مناسب هستند. یک پردازنده قوی می‌تواند عملکرد بازی‌ها را بهبود ببخشد و تجربه‌ی شما را به یک سطح جدید برساند. در زمان نگارش این مقاله، پردازنده هایی مانند Core i9-13900K برای سیستم های گیمینگ رده بالا و Ryzen 5 7600X برای کامپیوترهای میان رده مناسب هستند.

 

Picture4

کارت گرافیک مناسب سیستم گیمینگ

کارت گرافیک اختصاصی یکی دیگر از عناصر بسیار مهم در خرید سیستم گیمینگ است. این کارت‌ها به شما امکان اجرای بازی‌ها با کیفیت بالا و تصاویر واقع‌گرایانه را می‌دهند. برای تجربه‌ی بهترین گیم‌پلی، حتماً به انتخاب یک کامپیوتر گیمینگ با کارت گرافیک اختصاصی توجه کنید.

در راهنمای خرید سیستم کامپیوتر گیمینگ، طراحی و رندرینگ به این موضوع پی می بریم که کارت گرافیک یکی از کلیدی ترین قطعات در کامپیوتر میباشد. البته باید گفت که کارت گرافیک مناسب سیستم گیمینگ، طراحی و رندرینگ بسته به نوع CPU باید انتخاب گردد چرا که امکان گلوگاه و هدر رفتن پول شما نیز در این بخش وجود دارد. کارت گرافیک GEFORCE RTX 4080 برای کامپیوترهای گیمینگ رده بالا و کارت گرافیکی مانند AMD Radeon RX 7700XT نیز برای کامپیوترهای گیمینگ متوسط مناسب است.

 

Picture1

ایران پی سی مرکز تخصصی فروش کامپیوتر گیمینگ کامپیوتر طراحی کامپیوتر رندرینگ iran-pc

حافظه رم مناسب برای کامپیوتر گیمینگ

حافظه RAM نیز از اهمیت بسیاری در یک کامپیوتر گیمینگ برخوردار است. بازی‌های مدرن به حافظه بالایی نیاز دارند تا به صورت صحیح اجرا شوند. حافظه RAM بیشتر به شما امکان اجرای چند وظیفه به صورت همزمان را می‌دهد و از ایجاد لگ در بازی‌ها جلوگیری می‌کند. تا همین سال پیش، استفاده از 8 گیگابایت حافظه رم برای کامپیوترهای گیمینگ مناسب به نظر می رسید؛ اما امروزه یک کامپیوتر گیمینگ به دست کم 12 تا 16 گیگابایت حافظه رم نیاز دارد. با ورود رم های DDR5 به بازار، می توانید روی سرعت بالاتر حافظه های رم نیز حساب کنید. به نظر ما، امروزه یک کامپیوتر به حافظه رم مناسب برای کامپیوتر گیمینگ، نیاز به استفاده از 16 گیگابایت حافظه رم و بالاتر است.

 

Picture1

فضای ذخیره سازی مناسب کامپیوتر گیمینگ

بازی‌های مدرن دارای حجم بالایی هستند و برای نصب آنها نیاز به فضای ذخیره‌سازی بزرگ دارید. یک فضای ذخیره مناسب کامپیوتر گیمینگ با حداقل یک درایو SSD با ظرفیت بالا به شما این امکان را می‌دهد تا بازی‌های مورد علاقه‌تان را ذخیره و اجرا کنید. به شما پیشنهاد می کنیم که یک SSD با ظرفیت دست کم 240 گیگابایت را برای اجرای بازی ها مد نظر قرار دهید. استفاده از هارددیسک ها برای کامپیوترهای گیمینگ چندان توصیه نمی شود اما اگر بودجه پایینی دارید، می توانید روی هارددیسک ها هم حساب کنید.

ایران پی سی مرکز تخصصی فروش کامپیوتر گیمینگ کامپیوتر طراحی کامپیوتر رندرینگ iran-pc

سیستم خنک کننده قدرتمند برای کامپیوتر گیمینگ

در هنگام بازی، کامپیوترهای گیمینگ بسیار گرم می‌شود و برای جلوگیری از افت عملکرد و خرابی سیستم، نیاز به یک سیستم خنک‌کننده قوی دارید. سیستم‌های خنک‌کننده قدرتمند برای کامپیوتر گیمینگ با طراحی مناسب می‌توانند دمای سیستم را در حدود قابل تحمل نگه دارند و از افت سرعت پردازنده و کارت گرافیک جلوگیری کنند. کیس های گیمینگ امروزی دارای تعدادی فن پیشرفته برای تهویه بوده و کارت های گرافیک نیز در مدل های سفارشی دارای کولرهایی قدرتمند هستند. برای CPU نیز با توجه به توان حرارتی، می توانید روی یک کولر یا واترکولر خوب حساب کنید که البته انتخاب آن باید به دست افراد حرفه ای باشد.

 

Picture1

مانیتورهای گیمینگ

صفحه‌نمایش نیز از جمله ویژگی‌های حیاتی در یک کامپیوتر گیمینگ است. صفحه‌نمایش با کیفیت بالا با وضوح بالا و نرخ تازه‌سازی بالا به شما تجربه‌ی بی‌نظیری از بازی‌ها را ارائه می‌دهد. اندازه مانیتورهای گیمینگ نیز می‌تواند تأثیر زیادی بر تجربه بازی داشته باشد. ما به شما مانیتورهایی با نرخ بروزرسانی حداقل 120 هرتز را پیشنهاد می دهیم؛ امروزه در مدل های پرچمدار می توانید به نرخ بروزرسانی 480 هرتز نیز دست پیدا کنید. البته زمان پاسخ دهی (Respond Time) و نرخ بروزرسانی (Refresh Rate) به یک اندازه مهم هستند. ابعاد نمایشگر و نوع صفحه که منحنی یا مسطح باشد نیز یک مورد سلیقه ای است. اکثر مانیتورهای گیمینگ امروزی از پنل های IPS استفاده می کنند.

 

ارسال نظر: