رازی اروپایی شد

کدخبر: 2070114

مدیر عامل شرکت بیمه رازی گفت: بعد از برجام، میهمانان زیادی از شرکت های بیمه ای اتکایی خارجی با شرکت های داخلی جلساتی داشته اند اما با این حال در راستای سرمایه گذاری در صنعت بیمه ایران هیچ اقدامی نکرده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مدیر عامل شرکت بیمه رازی خبر داد که بعد از یکسال تلاش، شرکت متبوع او توانسته رتبه مهم اعتباری اتحادیه اروپا را اخذ کند و گفت که این شرکت ، نخستین شرکت درصنعت بیمه ایران بوده که توانسته چنین امتیازی را در عرصه بین الملل کسب کند.

یونس مظلومی در جمع خبرنگاران تاکید کردکه اخذ این رتبه اعتباری برای شرکت های بیمه ای یک مزیت مهم در عرصه بین الملل محسوب می شود.

وی درباره مزایای این کار گفت: با این رتبه بندی امکان فعالیت های بین المللی شرکت فراهم می شود و می توان بخشی از مدیریت ریسک را به بیمه های اتکایی بین المللی واگذار کرد.

وی افزود: از آنجا که بخشی از سهم های شرکت های اعتبارسنجی بزرگی همچون «فیج» یا «مویدز» در اختیار آمریکاست، برای رتبه بندی با شرکت اروپایی وارد مذاکره شدیم و پس از یکسال موفق به اخذ رتبه مثبت اِی (A+) در سطح داخلی و مثبت بی(B+) در سطح بین المللی شدیم.

به گفته مظلومی، این شرکت ها در اعتبارسنجی شرکت های مالی اعم از بانک و بیمه، رتبه اعتباری کشورها را نیز در نظر می گیرند و با توجه به گشایش های پس از برجام انتظار می رود رتبه ایران در سطح بین الملل بهبود یافته و به دنبال آن رتبه شرکت های ایرانی نیز ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه بیمه رازی موافقت اولیه بیمه مرکزی را برای قبول اتکایی بیمه های خارجی دریافت کرده است، افزود: یکی از روش های معمول بیمه ها در سطح جهان توزیع ریسک در بین بیمه گران است از این رو تلاش می کنیم از بیمه گران معتبر بین المللی استفاده کنیم.

مدیر عامل شرکت بیمه رازی، با بیان اینکه استراتژی شرکت بیمه رازی،استفاده از تجربیات شرکت های با برند بیمه ای در عرصه بین الملل است، اذعان داشت که در دوران تحریم ، شرکت های بیمه ای داخلی از خدمات شرکت های بیمه ای آسیایی استفاده می کرده اند که بالطبع رتبه شرکت های بیمه ای آسیایی نسبت به رتبه شرکت های اروپایی ها به مراتب پایین تر بوده است.

مظلومی،رتبه توانگری شرکت بیمه رازی را در سطح یک برشمرد و تاکید کرد که این شرکت در تلاش است تا این رتبه توانگری را همچنان حفظ کند.

وی، خبرداد که شرکت بیمه رازی از ابتدای امسال تا اکنون دستکم 490 میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده که از رشد خوبی نسبت به همین مدت در سال قبل برخودار بوده است و ادامه داد که نزدیک به 2.5 میلیون بیمه نامه دارای اعتبارتوسط بیمه رازی صادر شده که به این رقم باید 300 هزار بیمه نامه تکمیل درمان را هم افزود.

مدیرعامل شرکت بیمه رازی، تربیت نیروی انسانی توانمند درصنعت بیمه را یکی از نکات مهم دانست و گفت که در 14 سال دوران خصوصی سازی صنعت بیمه ، این صنعت نتوانسته به ازای 30 شرکت حاضر در این صنعت نیروی انسانی متخصص تربیت کند.

وی، تصریح کرد که در شرکت بیمه رازی، هر نیروی انسانی 70 نفر ساعت آموزش مربوط به دوره های آموزش بیمه ای را در طول یکسال پشت سر گذارده که این شرکت در این راستا، خدمت بزرگی به صنعت بیمه کرده است.

مظلومی، با بیان اینکه شرکت بیمه رازی فعالیت بیمه ای میدان آزادگان را درصنعت نفت عهده دار شده است در عین حال خبرداد که در حوزه حمل ونقل ریلی هم فعالیت بیمه ای بهره برداری ازایستگاه خطوط انتقال مسافری متروی تهران را هم عهده دار شده است.

مدیرعامل شرکت بیمه رازی، در مورد تاثیر برجام بر صنعت بیمه هم گفت که بعد از برجام،میهمانان زیادی از شرکت های بیمه ای اتکایی خارجی با شرکت های داخلی جلساتی داشته اند اما با این حال در راستای سرمایه گذاری در صنعت بیمه ایران هیچ اقدامی نکرده اند.

ارسال نظر: