وزیر بهداشت: ظرفیت‌های پیشنهادی منطقه ECO برای جوامع بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است

کدخبر: 1001758

سیدحسن هاشمی در دومین نشست وزرای بهداشت عضو اکو افزود: چالش‌هایی که منطقه اکو با آن مواجه است برای سراسر دنیا اهمیت دارد و جوامع بین‌المللی در حال پرداختن به این موضوع هستند

به گزارش «نسیم»، سیدحسن هاشمی در حاشیه شصت و هشتمین مجمع جهانی سلامت در دومین نشست وزرای بهداشت عضو اکو گفت: حوزه فعالیت کشورهای اکو شامل فعالیتهایی است که تأثیر مستقیم و غیرمستقیم روی توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور های عضو و روی کل منطقه اکو دارد.

وزیر بهداشت افزود: فعالیتهای اکو شامل تجارت، حمل و نقل، انرژی، کشاورزی، امنیت غذایی، محیط، سلامت، کنترل داروها، کاهش بحرانهاست.

وی گفت: دو دهه همکاری میان مهمترین کشورهای آسیای غربی، جنوبی و مرکزی، الگوی جدیدی از همکاری منطقه ای را ایجاد کرده است.

وزیر بهداشت افزود: سازمان همکاری اقتصادی با انجام تلاشهای مشترک و با توجه به تقارب فرهنگی، داشتن سابقه تاریخی مشترک و برنامه های مشترک توانسته است اقدامات خطیری را در راستای توسعه منطقه ای انجام دهد.

دکتر هاشمی افزود: چالشهایی که منطقه اکو با آن مواجه است برای سراسر دنیا اهمیت دارد و جوامع بین المللی در حال پرداختن به این موضوع هستند.

وی گفت: ظرفیتها و فرصتهایی که منطقه ECO پیشنهاد می کند برای جوامع بین المللی بسیار حائز اهمیت است.

وزیر بهداشت با اشاره به مباحث نشست عالی کشورهای عضو که در بهمن سال گذشته در تهران برگزار شد،گفت: برنامه اجرایی اکو توسط کارشناسان با توجه به نگرانی های بهداشتی منطقه ای و برنامه جهانی بهداشت آماده و پیش نویس این برنامه اجرایی برای کشورهای عضو ارسال شد و پس از دریافت پیشنهادها در دو تاب سه ماه گذشته،دبیرخانه اکو این برنامه اجرایی را تکمیل کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: دفتر مرکزی سازمان جهانی بهداشت، دفتر منطقه ای یورو، و دفتر منطقه ای مدیترانه شرقی حمایت فنی و ضروری خود را از این سازمان بین منطقه ای ادامه دهند.

ارسال نظر: