دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت:

ایران در حوزه علوم دندانپزشکی به رتبه ۱۲ دنیا رسید

کدخبر: 2044180

دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران در حوزه علوم دندانپزشکی در سال ۲۰۱۵ میلادی با ۲ پله صعود و با پیشی‌گرفتن از سوئیس و کانادا به رتبه ۱۲ دنیا رسید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سعید عسگری افزود: داده‌های سایت SJR نشان می‌دهد که ایالات متحده آمریکا، برزیل، انگلستان و هند به عنوان چهار کشور صدرنشین، هر یک موفق به تولید بیش از هزار مقاله در حوزه علوم دندانپزشکی هستند.

وی گفت: بر این اساس ایران با تولید 305 مقاله در سال 2015 پس از کشور اسپانیا و کره جنوبی با بیش از چهارصد مقاله در رتبه 12 جهانی قرار گرفته است.

وی افزود: گر چه رتبه کشور در کل علوم تولید شده در 2 سال 2014 و 2015 به صورت ثابت در مقام شانزدهم باقیمانده و تغییری نکرده است اما علوم دندانپزشکی در همین بازه‌های زمانی موقعیت ممتازتری را برای کشور ایجاد کرده است.

به گزارش وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه در زمان حاضر جمهوری اسلامی ایران از نظر کل تولیدات علمی در منطقه خاورمیانه با اختلاف کمی از کشور ترکیه، مقام اول را به خود اختصاص داده است، اما در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی پس از کشور ترکیه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کشور ترکیه از نظر تعداد مقالات تولید شده در این دو رشته فاصله قابل توجهی با کشورمان دارد بر ضرورت توجه ویژه مسئولان حوزه پژوهش و محققان به این موضوع تأکید کرد.

وی گفت: در جهت حصول به اهداف تعیین شده در سند چشم‌انداز 20 ‌ساله، لازم است سیاستگذاری‌های ویژه‌ای توسط تمام مسئولان مرتبط به منظور ایجاد شرایط لازم برای افزایش چشمگیر تولیدات علمی و کسب مقام اول منطقه در رشته های پزشکی و دندانپزشکی صورت گیرد.

ارسال نظر: