شهردار سابق نیویورک: روحانی به "فریبکاری در مذاکرات هسته‌‌ای" می‫‌بالد

کدخبر: 1005582

"رودی جولیانی" مدعی شد: اوایل دهه فعلی همین مذاکرات را با ایرانی‌ها داشتیم که آنها به مدت سه سال تقلب کردند و سه بار هم مچشان را گرفتیم/ ایران مشکلی بسیاری جدی‌تر از داعش است

به گزارش «نسیم»، "رودی جولیانی" شهردار سابق نیویورک در کنفرانس سالانه روزنامه جروزالم پست که روز یکشنبه برگزار شد اظهار داشت: بسیاری از دموکرات ها هم مانند جمهوریخواهان با معامله هسته ای که با ایران در حال شکل گیری است، مخالفند اما از ابراز مخالفت و قرار گرفتن در برابر سیاست های رئیس جمهور واهمه دارند .

جولیانی درباره اختلافات سیاسی بین واشنگتن و موضع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، گفت: بیشتر آمریکایی ها با دیدگاه مردم اسرائیل همسوترند تا دیدگاه های اوباما .

شهردار سابق نیویورک که زمانی از امیدهای ریاست جمهوری آمریکا بود، علیه معامله هسته ای که با ایران شکل می گیرد، هشدار داد و گفت: ما اوایل دهه فعلی همین مذاکرات را با ایرانی ها داشتیم و آنها مدت سه سال تقلب کردند و سه بار به دام افتادند.

جولیانی با اشاره به زندگینامه حسن روحانی رئیس جمهور ایران، که در آن به "فریبکاری در مذاکرات هسته ای" می بالد، گفت: ایران هیچ نیازی به استفاده از انرژی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز ندارد. این کشور منابع گسترده ای از انرژی را در اختیار دارد. شما ساده لوح خواهید بود اگر فکر کنید که آنها قدرت هسته ای را برای کاربردهای صلح آمیز می خواهند .

وی مدعی شد ایران مشکلی بسیاری جدی تر از داعش است و افزود: من هرگز نمی خواهم ما نگاهمان را از ایران برداریم. دولت اسلامی (داعش)، یک خطر کوتاه مدت است که ما اگر رویکرد متفاوتی داشتیم، آن را ریشه کن کرده بودیم .

شهردار سابق نیویورک این دیدگاه را که ایران اصلاح شده است و با ریاست جمهوری حسن روحانی میانه روی پیشه کرده است، رد کرد و گفت: شما باید با کسانی که به آنها اعتماد دارید، معامله کنید نه کسانی که به آنها بی اعتماد هستید .

ارسال نظر: