آمریکا و روسیه "ائتلاف بین‌المللی ضد تروریسم" تشکیل می‌دهند

کدخبر: 1023857

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد مسکو و واشنگتن به ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم علاقمند هستند و وی این موضوع را در گفتگو با باراک اوباما همتای آمریکایی خود مطرح کرده است

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه امروز جمعه طی سخنانی در مراسم افتتاح مجمع اقتصادی شرق در ولادی ووستوک اعلام کرد مسکو و واشنگتن به ایجاد یک ائتلاف بین المللی برای مبارزه با تروریسم علاقمند هستند و وی این موضوع را در گفتگو با باراک اوباما همتای آمریکایی خود مطرح کرده است .

پوتین اعلام کرد : « ما در حال برداشتن گام های خاصی هستیم و این اقدامات را به صورت علنی آغاز کرده ایم. اگر به جزییات علاقمند باشید می توانم بگویم که می خواهیم برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی نوعی ائتلاف بین المللی تشکیل دهیم و در این زمینه با شرکای آمریکایی خود سرگرم مذاکره هستیم . »

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد وی در گفتگوی تلفنی با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در خصوص این مسئله مذاکره کرده است . افزون بر آن پوتین از مذاکرات مشابه با رهبران ترکیه ، عبستان سعودی و مصر در این زمینه خبر داد .

پوتین در پاسخ به پرسشی درباره ماهیت مشارکت روسیه در اقدام نظامی مستقیم بر ضد شبه نظامیان داعش فعال در عراق و سوریه گفت سخن گفتن در این خصوص هنوز زود است .

وی در عین حال تصریح کرد مسکو در زمینه فناوری و آموزش نیروهای نظامی از قبل کمک های خوبی به سوریه کرده است .

ارسال نظر: